حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب قاطعی به یاوه‌گویی‌های استکبار است
حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب قاطعی به یاوه‌گویی‌های استکبار است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در سال جاری برای براندازی نظام، گفت: حضور حتی یک نفر بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی موثر به یاوه گویی‌های استکبار است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش «یاوران انقلاب اسلامی در سنگر مساجد در عصر گام دوم» با تاکید بر این‌که یوم الله ۲۲ بهمن امسال تفاوت اساسی با سال‌های قبل دارد، افزود: امسال همه دشمنان جمهوری اسلامی برای براندازی نظام اسلامی دست به دست هم داده‌ بودند ولی با وجود تمامی نقشه‌ها و توطئه‌ها نتوانستند به هدف خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در حال رصد وضعیت راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن هستند، اظهار کرد: امسال کسانی که مذهبی نیستند و تعصبات اعتقادی ندارند اما حداقل به خاک و مملکت خود علاقه مند هستند نیز باید به میدان بیایند تا به وظیفه خود عمل کنند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط تنگاتنگ بین مساجد و مدارس، گفت: مساجدی که در کنارشان مدرسه وجود دارد، حتما باید با مسوولان آموزش و پرورش ناحیه خود در ارتباط باشند و حتی در برگزاری برخی مراسمات و نمازهای ظهر دانش آموزان مشارکت کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید بر لزوم حضور خردسالان و نونهالان در مساجد، ادامه داد: فرزندان خردسال ما باید به مسجد بیایند و حتی اگر با حضور در مسجد شلوغی کنند نیز هیچ اشکالی ندارد و باید این کودکان را برای حضور مساجد تشویق کرد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از نیروی جوانان در هیات امنای مساجد، یادآور شد: اکنون در مساجد نیاز به آگاه سازی سیاسی وجود دارد و نمازگزاران باید نسبت به مسائل سیاسی آگاه ترین قشر باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه نمازگزاران باید نسبت به توطئه‌هایی که در زمان کنونی از سوی دشمنان اسلام به کشور و جامعه ما تحمیل می‌شود، اطلاع داشته باشند، افزود: مسجدی می‌تواند فعالیت موثری داشته باشد که تمامی اعضای آن با هم اتحاد داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم طرح مباحث علمی و سیاسی در مسجد، اظهار کرد: هیات امنای مساجد باید جوانان و نخبگان علمی را برای انتقال علم خود به افراد جامعه و نمازگزاران به مساجد دعوت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور که دشمنان ایران اسلامی با همراهی رسانه‌های معاند به وجود آوردند، گفت: آنچه که می‌تواند در عصر گام دوم انقلاب، مسیر را برای دستیابی به اهداف آرمانی امام راحل باز و آینده انقلاب اسلامی را بیمه کند، سنگر مسجد است.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، وجود همدلی در مساجد را رکن اصلی جذب اقشار مختلف مردمی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و افزود: در عصر گام دوم انقلاب که مقتدای انقلاب چندی پیش آن منشور عظیم را در طلیعه دهه فجر صادر کردند، قرار داریم و باید برای تحقق این منشور همه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در بخشی از این بیانیه و الزامات هفتگانه‌، ۲ الزام با حوزه دین و مساجد ارتباط دارد و به اخلاق، معنویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره می کند، اظهار کرد: مسوولان مساجد که شامل هیات امنا، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران و ائمه جماعات مساجد هستند باید نسبت به تربیت نیروهایی در سطح مکتب حاج قاسم و سلیمانی، شهید باکری و تجلایی‌ها در مسجد گام بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، بر لزوم وجود همدلی بین اصحاب مسجد تاکید کرد و گفت: آغوش مساجد به سمت جوانان و نوجوانان و حتی کودکان باز بوده زیرا مسجد محل سجده، بندگی، تربیت و تعاون اجتماعی است.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: مساجد می‌توانند در وانفسای زمان و عصر سرماخوردگی بشر که با حمله ناجوانمردانه و سلطه رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم و از طریق مختلف سعی بر تحمیل در باورهای جوانان دارند، نقش اساسی در خنثی کردن توطئه ها و نقشه های دشمنان ایفا کنند.