حضرت ابوالفضل(ع)، اسوه جهاد و وفا است
حضرت ابوالفضل(ع)، اسوه جهاد و وفا است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- استاد دانشگاه و حوزه گفت: حضرت ابوالفضل(ع)، مرد جهاد، وفا، پایداری و ایثار در راه امام و ولی خویش بود و در این راستا نیز ملقب به باب الحوائج است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم همزبان در گفت‌وگویی، به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، شعبان را ماه پیامبر، امامت، ولایت، عبادت، رحمت و رضوان الهی عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) توصیه زیادی به خواندن مناجات‌نامه شعبان، صلوات فرستادن بر پیامبر و آل محمد(ص)، خودسازی، روزه گرفتن و آماده سازی برای ماه مبارک رمضان کرده است و همچنین ولادت سه امام معصوم، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام عصر(عج) و باب الحوائج عباس ابن علی(ع) در این ماه قرار گرفته است.

وی به شناخت دقیق و کامل حضرت ابوالفضل(ع) تاکید کرد و افزود: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: (عمویم عباس دارای بصیرت عمیق و ایمانی محکم بود که با امام‌حسین(ع) جهاد کرد و شهید شد) و ما نیز باید نسبت به آن حضرت شاخت و معرفت دقیق و کامل پیدا کنیم تا از ایشان به عنوان الگو، پیروی کنیم.

وی به پیروی و اطاعت جانبازان سرافراز هشت سال جنگ تحمیلی و انقلاب شکوهمند اسلامی از حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت عباس(ع) در کربلا غیرت دینی، شجاعت و وفاداری خود را به نمایش گذاشت و جانبازان سرافراز نیز با پیروی از آن حضرت در راه حفظ ناموس و وطن، زخم و جراحت ها را به جان خریدند و با به نمایش گذاشتن غیرت دینی خود دشمنان را در رسیدن به اهداف خود مایوس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین همزبان، قدردانی و تبعیت از شهدا و جانبازان را عمل به گفته های این بزرگواران قلمداد کرد و گفت: ما باید با ادامه راه شهدا و جانبازان به طور عملی از فداکاری، شجاعت، استقامت و پایداری آنها قدردانی