حسن همجواری راهبرد جمهوری اسلامی است
حسن همجواری راهبرد جمهوری اسلامی است

تبریز - پایگاه خبری بامدادفردا- فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه حسن همجواری راهبرد جمهوری اسلامی است، گفت: این راهبرد مبتنی بر درک متقابل و از باب دوستی و مودت است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، سردار احمدعلی گودرزی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان مرزبانی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: همسایگان نباید از این راهبرد جمهوری اسلامی تعبیر دیگری داشته باشند و هر کشوری افراد و دشمنان نظام جمهوری اسلامی را در خود جای دهد با پاسخ کوبنده و سخت مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه استقرار و امنیت در مرزهای کشو برقرار است، افزود: این مهم در نتیجه هوشمندسازی و تجهیز مرزهای کشور به دستگاه های پیشرفته و همچنین حضور هوشیارانه نیروهای مرزبانی در مرزها حاصل شده است.

سردار گودرزی اضافه کرد: با سازکاری که فرمانده کل قوا در طرح جامع هوشمندسازی ابلاغ فرموده اند سطح آمادگی و آموزش های مهارتی بالا رفته و تجهیزات پیشرفته در اختیار مرزبانی قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: با تمام وجود این پیام را به مردم می دهیم که نیروهای مسلح با پشتیبانی مردم، امنیت پایدار را در مرزهای کشور برقرار خواهند کرد و در این راه حاضر به فدای جان خود هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا بر اهمیت آموزش نیروها و بالا بردن سطح مهارت آنها تاکید و بیان کرد: آموزش ها در این رسته انتظامی باید با تمرین بیشتر تبدیل به مهارت شود تا در میدان عمل نتایج مطلوب حاصل شود.

سردار گودرزی تاکید کرد: فرماندهان، آموزش ها را از فراگیران مطالبه کنند تا این موضوع باعث انگیزه بیشتر فراگیران در یادگیری مسایل آموزشی شود.

حفاظت از مرزها مهم ترین مقوله امنیت هر کشوری است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اعلام تشکر و قدردانی اعضای شورای تامین استان از تلاش های مرزبانی برای تامین امنیت در مرزهای کشور، گفت: حفاظت از مرزها، مهم ترین مقوله امنیت هرکشوری است و مرزها نماد اقتدار، عزت و آبروی کشورها به شمار می روند.

عابدین خرم اضافه کرد: اگر مرزهای کشور امن باشد آن کشور مقتدر خواهد بود و مردمان آن در آرامش و امنیت خواهند بود.

وی بیان کرد: قدردان مرزبانان هستم زیرا که اگر آنها نباشند امنیت نظام و کشور دچار اختلال می شود و در واقع سربازان مرزبانی، آبروی نظام هستند.

خرم ادامه داد: فرموده های رهبر در دیدار سالانه با مردم آذربایجان و همچنین سخنان رئیس جمهور در اجتماع باشکوه مردمی در تبریز و چاراویماق، نشان داد که آذربایجان و تبریز اهمیت و جایگاه خاصی در کشور دارد و امنیت مرزهای این استان، امنیت مرزهای کشور است.

فرمانده سابق مرزبانی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های امن و مهم مرزی کشور محسوب می شود افزود: نقش مردم آذربایجان شرقی پیش از پیروزی انقلاب در قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ و نقش مردم در پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از ولایت همواره برجسته و مثال زدنی است.

سردار محمد احمدی ادامه داد: تدین و ولایت مداری مردم استان ریشه در تاریخ و عمق باورها و اعتقادات آنها دارد.

وی اظهار کرد: انسجام و انضباط روحیه کارکنان و یگان های تابعه برای خدمت‌رسانی به مردم و تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری قابل توجه و مثال زدنی است.

سردار احمدی با بیان اینکه در بحث پروژه‌های عمرانی اکثر گروهان ها و پاسگاه های مرزی برای خدمت بهتر کارکنان خوشایند سازی شده است افزود: شروع به ساخت ستاد جدید هنگ خداآفرین که شهریورماه به بهره برداری می رسد، جذب اعتبار یکصد میلیارد تومانی برای انسداد مرز در سفر ریاست محترم جمهوری، آبرسانی و گازرسانی، موفقیت در اجرای احکام قضایی به نفع سازمان، اقتدار و قوی بودن در موضوعات دیپلماسی مرزی، دفاع از متون و حقوق دولت و مرزنشینان در مرز، دیوارکشی واحدهای مرزی، ایجاد دو گروهان مرزی لاریجان و نوردوز و تجهیز واحد های مرزی به امکانات و وسایل با اعتبارات استانی از جمله اقدامات دوان خدمت اینجانب می باشد.

وی ادامه داد: در دوران مسئولیت اینجانب با بحران های ناشی از فتنه دشمنان از جمله فتنه ۹۸، کرونا و جنگ قره باغ همراه بود.

سردار احمدی با اشاره به فتنه ۱۴۰۱ اضافه کرد: با همکاری اعضای شورای تامین استان با برنامه ریزی و همت کارکنان مرزبانی و به کمک سازمان های نظامی و امنیتی و دستگاه های قضایی بحران ها یکی پس از دیگری به بهترین شکل مدیریت گردید.

فرمانده جدید مرزبانی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه به عنوان یک سرباز در نظام جمهوری اسلامی از حسن اعتماد شما تشکر کرده و امیدوارم بتوانم در آمادگی عملیاتی، ارتقا تعاملات، کاهش آسیب پذیری و هوشمندسازی در مرزها بتوانیم قدم های موثر و اساسی که در شان و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، برداریم.

سرهنگ عباس مرادی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی : « مرز کشور ناموس کشور است و امروز مرزهای کشور به برکت مرزبانان از امنیت برقرار است» افزود: با توجه به فرمایش رهبری باید در ماموریت های محوله از فرمایشات رهبری مدد گرفته و از مرزها نگهبانی کنیم.

وی اظهار کرد: در ماموریت های محوله از جمله برخورد با متجاوزین مرزی و عاملین کالاهای قاچاق و ممنوعه خصوصا عوامل معاند و تروریستی و عوامل فتنه ای که معمولا در کشور جمهوری آذربایجان و بعضا نخجوان تردد دارند با اشراف و تسلط اطلاعاتی و هماهنگی لازم قطعا سربازان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران جان و خون خود را در راه کشور می دهند ولی با ازخودگذشتگی و ایثار نمی گذارند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، در مراسم معارفه فرماندهان مرزبانی آذربایجان شرقی از زحمات سردار محمد احمدی تجلیل و سرهنگ عباس مرادی به عنوان فرمانده جدید این مرزبانی انتخاب و معرفی شد.