جشن نیمه شعبان با حضور ۵۰۰ کودک در تبریز برگزار می شود
جشن نیمه شعبان با حضور ۵۰۰ کودک در تبریز برگزار می شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- در ولادت امام عصر(ع) ستاد شهید نصرتی جشن میلاد با حضور 500 کودک را در حسینیه الزهرا برگزار خواهد کرد.

هجدهمین جشن مردمی برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در نیمه شعبان برگزار خواهد شد؛ حجت الاسلام والمسلمین فضلی از متولیان این جشن مردمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بنیانگذاران جشن مردمی نیمه شعبان تشکر میکنم؛ این جشن هجدهمین سال خود را روز چهارشنبه( نیمه شعبان) با حضور ۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ سال در حسینیه الزهرا برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام فضلی: ایجاد فضای آگاه سازی مردم با استفاده از پتانسیل های مذهبی
وی با بیان اینکه چنین اقداماتی یک حرکت فرهنگی است و حرکت فرهنگی مقطعی نیست، افزود: از این رو کار متولیان فرهنگ و رسانه ای ها بسیار بزرگ است. این قدم هایی که برای آغاز حکومت حضرت مهدی(عج) برداشته میشود کار بزرگی است زیرا باید در این مردم آمادگی لازم باشد چراکه اگر در مردم آمادگی نباشد عین دوران امام حسن(ع) که مردم، امام را مسموم کردند یا سایر ائمه که در زندان ها به سر بردند خواهد شد.
فضلی گفت: افرادی که کار فرهنگی انجام میدهند ابتدا باید خودشان مورد مقبول عموم باشند تا بتوانند اثرگذار شوند.
وی با تاکید بر اینکه عدم آگاهی و علم مردم باعث شده است تا امام غیبت کند و یا به حضرت علی (ع) در محراب ضربه بزنند، افزود: انعکاس چنین جشن هایی در شهر بسیار پراهمیت است و در آگاه سازی نقش بسیار مهمی دارد به طوریکه کار رسانه و تبلیغات برنده تر از شمشیر است.
سردار نصرتی: جشن نیمه شعبان برای کودکان و نوجوانان تا ابد در ذهن شان می ماند
سردار نصرتی در این نشست با بیان اینکه در آستانه میلاد با سعادت منجی عالم بشریت قرار داریم و امیدوارم شامل افرادی باشیم که منتظر واقعی هستند، گفت: در این ادعا نباید به اظهار بسنده شود بلکه باید آرام و قرار در فراهم سازی زمینه ظهور نداشته باشیم و به وضعیت موجود اکتفا نکنیم.
وی متذکر شد: الحمدالله با حفظ شعائر اسلامی حال ثروت گرانبهایی به نام دین اسلام و ائمه اطهار و شیعه گری را در دست داریم که الهام بخشی برگرفته از نهضت اباعبدالله الحسین و باور مهدوی دارند.

متولی جشن نیمه شعبان گفت: از مجموعه ستاد شهید نصرتی تشکر داریم که برای کار فرهنگی چنین کاری انجام می دهند. باید در این جشن کودکانه امام زمانی حاضر باشید و ببینید که چه شور وصف ناشدنی در مسجد و حسینیه جاری است که قطعا تا ابد به یادگار خواهد ماند و برای کودکان نیز خاطره بزرگی از امام حاضرشان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی ما نوجوانان و جوانان و کودکان است پس باید در مسائل اعتقادی ورود داشته باشیم که بهترین محفل همین موضوعات و مناسبت ها است، گفت: روش های قدیمی دیگر جوابگو برای جذب نسل های جدید نیست بلکه باید به روش های خلاقانه ورود کرد که در این راستا به کمک رسانه ها هم احتیاج داریم.

نصرتی خاطرنشان کرد: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود بلکه وظیفه هنرمندان و اهل قلم و فرهنگ وظیفه سنگینی در این فضای سنگین تیره کننده دارند.

وی متذکر شد: باید جوانان را واکسینه و بیمه در مقابل حوادث کرد که از طرف آن طرف آبی ها و دل به غرب سپردگان به جامعه وارد میشود.

عادل شاهین قلعه: جشن نیمه شعبان برای ۵۰۰ کودک در ایستگاه ۱۸ سالگی

عادل شاهین قلعه مدیر اجرایی جشن ولادت امام زمان (ع) گفت: این جشن به صورت رسمی ۱۸ سال است که برگزار میشود؛ هر سال هم بر تعداد راغبان افزوده میشود به طوریکه الان به الگویی در کل کشور تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه امسال قرار است تا برای ۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۲ سال هدایای نفیسی اعم از توپ فوتبال، سیم کارت، عطر اهدا کنیم، ادامه داد: همچنین به قید قرعه جوایز دیگری اعم از سفر مشهد مقدس، جاروبرقی، تبلت، پاوربانک اهدا خواهد شد.

این متولی جشن بزرگ امام زمان گفت: این جشن برای امام زمان است و تمام هدایای این جشنواره بدون هیچ وابستگی به ارگان دولتی تامین میشود و تماما مردمی می باشد.

شاهین قلعه خاطرنشان کرد: مراسم از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه در حسینیه الزهرا برگزار خواهد شد؛ در این مراسم برنامه های متنوعی نیز خواهیم داشت و همچنین پذیرایی برای ۲ هزار نفر انجام خواهد گرفت ولی تمامی آن ۵۰۰ کودک دعوت شده به صرف ناهار امام زمان(عج) هم دعوت خواهند بود.