جامعه پزشکی در دفاع مقدس کارنامه ای درخشان دارد
جامعه پزشکی در دفاع مقدس کارنامه ای درخشان دارد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-فرمانده قرارگاه منطقه ای سپاه عاشورا با اشاره به رشادت ها و فداکاری های امدادگران در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: جامعه پزشکی در آن دوران کارنامه ای بسیار موفق و درخشان از خود به جای گذاشت.

سردار جلیل بابازاده روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج جامعه پزشکی و تجلیل از پیشکسوتان امدادگر دوران دفاع مقدس، امدادگری کادر درمان در دوران جنگ را فراموش ناشدنی دانست و افزود: رشادت و از جان گذشتگی های کادر بهداشت و درمان در دفاع مقدس و تداوم این ایثارگری ها در دوران کرونا مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی است.

وی با قدردانی از زحمات قابل توجه جامعه پزشکی و بهداشتی کشور و آذربایجان شرقی در برقراری امنیت جانی مردم، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس به واقع روزهای خاصی بود و به گفته شهید چمران وقتی زنگ جنگ نواخته می شود مرد از نامرد مشخص می شود.

بابازاده ادامه داد: در دوران افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس تدابیر امام راحل، احکام نورانی و تدین مردم جای خالی تمام تجهیزات را پر کرده و رزمندگان با غیرت مثال زدنی و مردانگی از مملکت و نظام جانانه دفاع کردند.

وی اظهار کرد: تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز که هیچ سمت نظامی نداشتند نشان دهنده عشق آحاد مردم به امام خمینی و کشور است که وارد میدان رزم شده و به شهادت رسیدند.

بابازاده با اشاره به اینکه هم در دوران انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس مردم به امام اعتقاد، ایمان و علاقه خاصی داشتند و از وی اطاعت و حمایت کردند، یادآور شد: گوش به فرمان ولی بودن رمز و رارز پیروزی ما در این دوران بود.

اسفند ماه یادآور ارزش ها و از جان گذشتگی بسیجیان و رزمندگان آذربایجان در دفاع مقدس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این همایش، گفت: اسفند ماه یادآور ارزش ها و از جان گذشتگی بسیجیان و رزمندگان آذربایجان در دفاع مقدس است و کادر درمان نیز همیشه در لحظات سخت و حساس و هر موقع نیاز بوده، چه زمان جنگ و چه در زمان بحران های طبیعی و کرونا در کنار مردم بوده و با درایت بالا به مردم ارائه خدمت کرده اند.

بهمن نقی پور با بیان اینکه ما هرچه داریم از شهداست و اهمیت، درجه و جایگاه شهدا واضح است، یادآور شد: بالاترین درجه بشریت، شهادت است که نصیب مردان مخلص و خاص خدا می شود.

وی ادامه داد: تمام موفقیت های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان در سایه تفکرات بسیجیان بود.

نقی پور با تاکید بر اهتمام ویژه برای ادامه راه شهدا، افزود: با انجام خدمت صادقانه در هر سنگر و هر لباسی باید در میدان حضور داشته و رهبر و ولایت را تنها نگذاریم چون ما مرد میدانیم و به هیچ عنوان خستگی نمی شناسیم.