ثبت‎ نام تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ تا سی ام آذر تمدید شد
ثبت‎ نام تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ تا سی ام آذر تمدید شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نظر به بهره‏ مندی هر چه بیشتر ناشران جهت ثبت‏ نام برای دریافت تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ (ویژه ناشران) این فرصت تا سی ام آذر تمدید شد.

وحید حسین زاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: ناشران متقاضی دریافت این تسهیلات و یا ناشرانی که ثبت‏ نام آنها به طور ناقص انجام شده است می‎توانند با مراجعه به سامانه تحفه به آدرس الکترونیک https://tohfeh.farhang.gov.ir/ نسبت به ثبت ‏نام و یا تکمیل مدارک اقدام کنند.

وی اظهار داشت: سقف این تسهیلات کم‎بهره تا سقف یک میلیارد ریال بوده که در این مرحله صرفا برای ناشران بخش خصوصی سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

آذربایجان شرقی دارای حدود ۵۰۳ رسانه بوده که از این تعداد ۳۰۳ رسانه چاپی، ۱۷۶ رسانه به صورت برخط و پایگاه خبری و ۲۴ رسانه نیز به صورت الکترونیکی غیر برخط هستند.

این استان با این تعداد رسانه مکتوب، برخط و الکترونیک غیر برخط، از نظر تعداد رسانه در رتبه دوم کشور پس از استان تهران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی از قطب های اصلی روزنامه نگاری در تاریخ ۱۹۰ ساله مطبوعات ایران بوده است به گونه ای که نخستین نشریه محلی ایران به زبان فارسی با نام «روزنامه مملکت آذربایجان» در سال ۱۲۷۵ قمری/ ۱۲۳۴ شمسی در این خطه منتشر شد و ۱۵ سال بعد از آن نخستین جریده اصفهان با نام «فرهنگ» قدم به عرصه گذاشت.