توسعه زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری سلامت در آذربایجان‌شرقی ضروری است
توسعه زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری سلامت در آذربایجان‌شرقی ضروری است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری سلامت در استان برای حضور مخاطبان این حوزه ضروری است.

محمد کلامی در جلسه کارگروه توسعه گردشگری سلامت استان افزود: با توسعه گردشگری سلامت و ایجاد جاذبه‌های آن از طریق بهبود وضعیت ارایه خدمات پزشکی، می‌توان به افزایش ورود گردشگران سلامت به استان کمک کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا باید شرکت‌های تسهیل‌گر خصوصی فعال و قدرتمند در استان تشکیل شود، اظهار داشت: این حوزه با چالش های مختلفی مانند ضعف نظام اداری، تداخل مسایل حوزه گردشگری بین دستگاه‌های ذیربط، ضعف همکاری بخش دولتی و خصوصی و ضعف نظارت و پایش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مراکز خدمات بهداشتی و درمانی استان خصوصا تبریز از استاندارهای بالایی برخوردار است.

کلامی، ادامه داد: در راستای ارایه خدمات به گردشگران حوزه سلامت، واحدهای اقامتی متعدد و استانداردی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال فعالیت هستند که می توان با برقراری ارتباط متقابل شرکت های تهسیل گر، مراکز اقامتی و مراکز درمانی، امکان اقامت و دریافت خدمات درمانی را برای آنان تسهیل کرد.

وی یادآوری کرد: کارگروه توسعه گردشگری سلامت باید فعال شده و نسبت به ارایه راهکارهای عملیاتی در راستای توسعه این بخش اقدامات گسترده خود را به کار گیرد.

آذربایجان شرقی با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان یکی از پنج قطب برتر صنعت گردشگری کشور محسوب می شود.