توسعه روستاها معطل نوبت بازنگری طرح هادی نمی ماند
توسعه روستاها معطل نوبت بازنگری طرح هادی نمی ماند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی گفت: با اینکه طرح هادی روستاها ۱۰ ساله تعریف شده، اما اگر‌روستایی نیاز به توسعه داشته باشد، زودتر از آن بازنگری طرح هادی را انجام می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا؛ حجت اله سروری در جلسه بازنگری طرح هادی روستاهای استان افزود: طرح هادی روستاهایی که ۱۰ سال از تصویب یا بازنگری اول آنها گذشته باشد بازنگری می شود، اما بعضی از روستاها مقصد مهاجرت معکوس یا دارای رشد جمعیتی هستند که این روستاها با نظر کارشناسان بنیاد مسکن و فرمانداری، مورد بازنگری زود هنگام قرار گرفته و توسعه آن تسهیل می شود.
وی با بیان‌ اینکه حل مشکلات جاری روستاها از موارد تاثیرگذار در بازنگری و افزایش محدوده طرح هادی روستاهاست تصریح کرد: به عنوان‌ مثال روستای دلقناب در شهرستان هوراند به وسیله مسیل به دو قسمت تقسیم شده و خانه ها در معرض سیل قرار دارد، از این رو تامین زمین برای توسعه روستا و خروج خانه ها از محدوده مسیل مورد توجه است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی از رئیس بنیاد مسکن هوراند خواست، با همت مضاعف با اعطای تسهیلات مقاوم سازی و تسهیلات بلاعوض، جابجایی خانه های موجود در بستر مسیل را تسریع کند.
سروری همچنین با اشاره به اینکه ماشین آلات بنیاد مسکن را برای آوار برداری بافت های فرسوده و متروکه روستاها به کار گرفتیم تصریح کرد: در بافت قدیمی روستاها خانه هایی هستند که دارای ارزش تاریخی نبوده و متروکه مانده که بنیاد در تلاش است با برداشتن آوار آن بافت‌ها، چهره روستا را پاکسازی کند.
در این جلسه علاوه بر بازنگری طرح هادی چهار روستای دلقناب، لروم، تنباکولوق، قیه دیبی بازنگری و طرح هادی دو روستای آغبلاغ جلفا و قره بابای بستان آباد بازنگری پیش از موعد شد.