تلاش برای بازگشایی راه ۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد
تلاش برای بازگشایی راه ۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش گروه های راهداری استان برای بازگشایی راه ۵۰ روستای مسدوده شده در اثر بارش برف و کولاک ادامه دارد.

غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه با تلاش راهداران راه ارتباطی ۱۵۰ روستای مسدود شده بازگشایی شد، افزود: با تلاش گروه های راهداری حدود یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان در بارش های روزهای اخیر برف روبی و با استفاده از ۶۲۰ تن مخلوط نمک و شن، نمک و شن پاشی شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی، آزادراه تبریز – هشترود و راه‌های محوری روستاهای استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: تلاش می شود با فروکش کردن کولاک سایر راه‌های روستایی مسدود شده نیز تا عصر امروز بازگشایی شود.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به لغزنده بودن جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی به علت بروز مه و کولاک رانندگان برای رفت و آمد در این مناطق با احتیاط رانندگی کنند.

رسول زاده، ادامه داد: در بارش های روزهای اخیر ۳۳۳ مورد راه روستایی در شهرستان های مختلف استان برف روبی شده و به بیش از ۶۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک از سوی راهداران کمک رسانی شده است.

وی راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر را ۳۸ نقطه اعلام و یادآوری کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری کلیه امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به متردد کنندگان جاده ها اقدام می کند.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها تجهیز و آماده سازی شده و راهدران آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.