تفاهم نامه ایجاد پردیس علم و فناوری سهند منعقد شد
تفاهم نامه ایجاد پردیس علم و فناوری سهند منعقد شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: تفاهم نامه همکاری برای ایجاد پردیس علم و فناوری مشترک بین شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و دانشگاه صنعتی سهند منعقد شد.

سجاد مطلبی، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: این تفاهم نامه در راستای حل مشکلات صنعت و جامعه و با استناد به تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و دستورالعمل ایجاد پردیس های علم و فناوری وزارت علوم منعقد شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: این پردیس برای استقرار و بهره برداری شرکت های دانش بنیان و فناور ایجاد می شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد و برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جهت تقویت و توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان گفت: این تفاهم نامه برای حفظ وحدت رویه و دستیابی به اهداف مدنظر در ایجاد زمینه و بستر لازم برای رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط فناور و دانش بنیان منعقد شده است.

مطلبی، ادامه داد: بسترسازی برای توسعه کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری و بالا بردن ظرفیت ایجاد اشتغال و توسعه همکاری بین مراکز علمی و صنعتی از دیگر اهداف ایجاد این پردیس است.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و از پنج هزار و ۷۰۰ قرارداد ایجاد واحد صنعتی در استان سه هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال بوده و سه هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال است.

۱۱ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی در اختیار شهرک های صنعتی استان بوده که از این میزان در چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی عملیات ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده یا در حال اجراست.

بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.