تفاهمنامه پروژه‌های جهش تولید در آذربایجان شرقی منعقد شد
تفاهمنامه پروژه‌های جهش تولید در آذربایجان شرقی منعقد شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- تفاهمنامه سه جانبه پروژه‌های جهش تولید آذربایجان شرقی فی‌مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سپاه و بسیج سازندگی استان منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای اجرای ردیف ۴۱ تفاهم نامه فی مابین استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کسور منعقد شده و در راستای توسعه پروژه‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج استان عمدتا در دو محور پروژه‌های جهش تولید و محرومیت زدایی، افزایش اشتغال و کارآفرینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در این جلسه، هدف از انعقاد این تفاهمنامه‌ها را برداشتن گامی موثر جهت کاستن از محرومیت‌ها در استان ذکر کرد و افزود: علی‌رغم تلاش‌های ارزشمندی که انجام شده، محرومیت‌های زیادی وجود دارد که باید علل آن بررسی و مشخص شود.

داود بهبودی با تاکید بر مدیریت صحیح منابع حاصله از این تفاهمنامه‌ها، اظهار امیدواری کرد که این اقدام به تجربه موفقی منجر شود و موجبات استمرار این نوع اقدامات شود.

وی، رقم اختصاص یافته به سپاه جهت محرومیت زدایی را در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امید است منابع حاصله از سهم استان از این رقم، به‌طور مناسبی جهت رفع محرومیت در سطح استان به‌کار گرفته شود.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بسیج سازندگی استان، هم افزایی ظرفیت‌های موجود در استان را لازمه توفیق در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه محرومیت زدایی دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی، سپاه و خیرین، سه ضلع این مجموعه هستند.

سردار عابدین خرم با بیان اینکه در سال آتی می‌توان در چند شاخص همچون آب و بهداشت روستایی مشکلات موجود را از قبل این تفاهمنامه‌ها رفع کرد، افزود: موضوع آب شرب روستایی در ۲۰۴ روستای استان جزو مواردی است که تلاش خواهیم کرد آنها را در سال آینده حل کنیم.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، مجموع اعتبارات این تفاهمنامه در قالب وجوه اداره شده و با مشارکت بانک‌های استان تخصیص خواهد یافت.