تشکیل ۱۹۳ پرونده تخلف برای مشاغل مزاحم در منطقه ۶ تبریز
تشکیل ۱۹۳ پرونده تخلف برای مشاغل مزاحم در منطقه ۶ تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: سال گذشته و در راستای اجرای طرح ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در سطح معابر غرب و شمالغرب این شهر، ۱۹۳ پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شد.

حسین عالی باف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۴۰ مورد توسط کارشناسان و گشت های ویژه منطقه و ۵۳ مورد دیگر از طریق شکایات مردمی شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: ۱۴۴ پرونده در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اقدام و منتج به صدور رای شد و ۲۲ واحد و کارگاه صنفی مزاحم به محل بلامعارض انتقال یافته است.

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: همزمان با اجرای روش های ویژه طرح گسترده خدمات محله ای توسط عوامل امانی و پیمانی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه در راستای ارتقای حقوق شهروندی و به منظور ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی به ویژه در این ایام کرونایی، عملیات ساماندهی مشاغل مزاحم نیز بر اساس مفاد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اجرا می شود.

عالی باف ادامه داد: این عملیات با هدف رفع مزاحمت شغلی مشاغل و صنایع دارای آلاینده های زیست محیطی در حوزه استحفاظی منطقه ۶ با جمع آوری موارد سد معبر کننده از مقابل این واحدها و سطح پیاده روهای معابر و پلمب ۲ واحد صنفی در محدوده جاده تبریز – صوفیان با جدیت ادامه دارد.

وی یادآوری کرد: به منظور پاسخگویی به درخواست و شکواییه های واصله تعدادی از شهروندان و تامین آسایش و رفاه حال اهالی، اجرای عملیات ساماندهی واحدهای صنفی، کارگاه ها و صنایع اعم از مصالح فروش و احشام فروش واقع در طرفین جاده آناخاتون اجرا شد.

عالی باف افزود: همچنین عملیات ساماندهی تانکر فروشان، پالت فروشان، چوب فروشان و کانکس فروشان مزاحم در حاشیه جاده تبریز– صوفیان و جاده مایان،  مغازه داران و تعمیرگاه های خودرو در محدوده رسالت، خطیب، شنب غازان و قراملک که به علت عدم رعایت مقررات و ایجاد آلودگی صوتی و شیمیایی و هدایت پساب های صنعتی واحد خود به صورت غیر مجاز به کانال و نهرهای عمومی، موجب آلودگی محیط زیست و نارضایتی همشهریان شده اند در اولویت امور اجرایی و دستور کار واحد تشخیص مزاحمت حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی این منطقه قرار گرفته است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.