تراکتورسازی آمادگی راه اندازی خط تولید در زیمباوه را دارد
تراکتورسازی آمادگی راه اندازی خط تولید در زیمباوه را دارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حاشیه بازدید وزیر زیمباوه از این مجموعه گفت: رسماً اعلام می کنیم تراکتورسازی ایران آمادگی راه اندازی خط تولید تراکتورهای ایرانی در زیمباوه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، مصطفی وحیدزاده با اشاره به سابقه ۱۵ ساله صادرات تراکتورهای تراکتورسازی ایران به زیمباوه افزود: ۱۵ سال قبل براساس تفاهمنامه فی مابین دولت ایران و زیمباوه، صادرات و سرمایه گذاری در این کشور شروع شده و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه تراکتور ایرانی در همین راستا به این کشور صادر و در حال حاضر زمینهای کشاورزی زیمباوه را شخم می زنند.
وی تاکید کرد: باتوجه به سیاستهای کلان نظام به منظور توسعه روابط با کشورهای دوست تراکتورسازی نیز آمادگی کامل دارد تا نیاز زیمباوه به تراکتور را تامین و در جهت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این کشور مشارکت نماید.
وحید زاده این امر را با حضور جدی سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا دولت زیمباوه ممکن دانست و اظهار داشت: جدیت و همیت در هیات اعزامی از زیمباوه برای راه اندازی خط تولید و توسعه روابط وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی یا سرمایه گذاران زیمباوه ای این امر به واقعیت تبدیل شود.
عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ضمن یادآوری پیش بینی تولید ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در مجموعه تحت مدیریتش اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و همچنین به جهت مشارکت در ارزآوری برای کشور، تراکتورسازی ۱۰ درصد تولیداتش را به صادرات اختصاص داده و در حال حاضر به بیش از ۲۵ کشور دنیا علاوه بر تراکتور انواع قطعات ریخته، موتور، قطعات یدکی و … صادرات دارد که پیش بینی می شود رقم ارز آوری حاصل از این محل برای کشور تا پایان سال به ۴۱ میلیون دلار برسد.
وی خطوط تولید تراکتورسازی در خارج از کشور را یکی از مزیتهای این مجموعه عنوان و اضافه کرد: تراکتورسازی اخیراً موفق به کسب استاندارد کشور روسیه شده که این امر امکان حضور در منطقه اوراسیا برای تراکتورهای ایرانی را فراهم آورده است.