تداوم شرایط ناپایداری جوی در آذربایجان‌شرقی تا دوشنبه هفته آینده
تداوم شرایط ناپایداری جوی در آذربایجان‌شرقی تا دوشنبه هفته آینده

تبریز- بامدادفردا- مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از تداوم شرایط ناپایداری جوی و فعالیت سامانه بارشی به طور متناوب تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

افشین ابراهیمی اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد شرایط ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی جدید از امروز به طور متناوب تا روز دوشنبه هفته آینده ۶ آبان همه نواحی بویژه نواحی جنوبی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بارش باران گفت: با توجه به بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق)، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

ابراهیمی ادامه داد: در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و تداوم سردی هوا پیش بینی می شود و توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه جهت لغزندگی جاده‌های مناطق کوهستانی و سردسیر استان انجام گیرد.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان با اشاره به وزش تند بادهای لحظه‌ای افزود: با توجه به وزش تند بادهای لحظه‌ای (۶۵-۴۰) کیلومتر بر ساعت، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء وجود دارد و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره دوری و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.