تخلف انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است
تخلف انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است

تبریز- بامدادفردا- ‌رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: ‌بر اساس آخرین گزارش‌های فرمانداران و عوامل برگزاری انتخابات هیچ گونه گزارشی که در روند رای گیری مشکل ایجاد کند وجود نداشته است.

علیار راستگو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات خوب است طوری که ۲۵۰ نفر بالای ۹۵ سال در این انتخابات شرکت کردند، اظهار کرد:  بر این اساس مهلت اخذ رای توسط وزارت کشور در آذربایجان شرقی ۲ ساعت تمدید شده است.

وی افزود: ‌ امکان تمدید مهلت اخذ مدرک تا ساعت ۲۴ امشب امکان پذیر است.

راستگو ادامه داد: ‌  عمده مشکل شرایط آب و هوایی بود که تلاش شد در بازگشایی راه ها برای تردد مردم و دست اندرکاران انتخابات مشکلی پیش نیاید.

تعداد واجدین شرایط رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر است که یک میلیون و ۵۰۲ هزار نفر از این افراد را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر رأی اولی هستند که ۷۴ هزار و ۴۶۰ نفر را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

۶۲ هزار نفر از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رای و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می کنند.

تعداد شعب اخذ رای در سطح استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه است که از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت های دینی است، همچنین تعداد صندوق سیار پیش بینی شده برای انتخابات این دوره ۷۲۵ صندوق می باشد و برای شرایط خاص آب و هوایی نیز بالگرد پیش بینی شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در ۱۳ حوزه انتخابیه این استان برای ورود به خانه ملت با یکدیگر رقابت می کنند.