تخریب ۱۲۰ واحد احداثی غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی
تخریب ۱۲۰ واحد احداثی غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

تبریز- بامدادفردا- رمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به عزم این نهاد برای برخورد جدی و قانونی با هر گونه تصرف اراضی کشاورزی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۰ فقره از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این استان قلع و قمع شد.

سرهنگ شهریار کاظم پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی، ممنوع بوده و برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و نوع خاک منطقه و سایر شرایط ضروری انجام می شود.

وی افزود: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقام های قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز،  در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۲۰ مورد حکم قضایی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز برای حفظ اراضی زراعی اجرا شده است.

سرهنگ کاظم پور گفت: بیشترین موارد تخریب واحدهای احداثی در اراضی متصرف کشاورزی آذربایجان شرقی در این مدت مربوط به شهرستان تبریز و شهرهای نزدیک کلانشهر تبریز است.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۸۲ مورد مربوط به گزارش مردمی و ۲۴۰ مورد مربوط به شهرستان تبریز می باشد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم استان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

وی از مردم استان خواست در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح آذربایجان شرقی، سازمان جهادکشاورزی را یاری کنند.

سرهنگ کاظم پور افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.