تجمع اعتراضی مردم تبریز مقابل کنسولگری ترکیه
تجمع اعتراضی مردم تبریز مقابل کنسولگری ترکیه

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-تعدادی از مردم تبریز عصر شنبه با تجمع مقابل کنسولگری ترکیه در این شهر نسبت به اظهارات اخیر مداخله جویانه رجب طیب اردوغان درباره کشورمان، واکنش نشان دادند.

تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز با حضور نیروهای یگان ویژه و در آرامش برگزار شد و تجمع کنندگان با شعارهای “ترک، فارس، آذری؛ امام حسین لشکری” و “آذربایجان جانباز، خامنه‌ای‌ دن آیریلماز” ضمن اعلام وفاداری ملت آذربایجان به ایران اسلامی ، سخنان تفرقه افکنانه اردوغان را محکوم کردند.

در پایان این تجمع قطع نامه ای ۶ بندی فرائت شد که حاضران با شعارهای الله اکبر آن را تایید کردند.

در این قطعنامه آمده است: تنها راه مقابله با دسیسیه ها و خباثت های نظام سلطه، وحدت امت اسلامی و عبور از اختلافات مذهبی و قومی است و هر گونه موضع در خلاف این سیاست حرکت در مسیر سیاست های رژیم صهیونیستی و نظام سلطه می باشد.

قطعنامه حاکی است: حیات مبارک جمهوری اسلامی مملو از شواهد تاریخی در حمایت از امت اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ ( چه امروز و چه در دهه ۹۰ میلادی) نیز بر این سیاست خود تکیه کرد؛ رهبری انقلاب، دولت و ملت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و حق بازپس گیری مناطق اشغالی قره باغ تاکید کرده و با اعلام حمایت رسمی و ارسال کمک، برادری خود را به اثبات رسانده است، اما فراموش نکرده ایم روزی که دولتمردان ترکیه در واکنش به کشتار مسلمانان در قره باغ گفتند این جنگ به ما ارتباطی ندارد، آنها آذری اند و ما ترک! آنها شیعه هستند و ما سنی!

این قطع نامه اضافه کرده است: اظهارات اردوغان و طعنه ها در رژه باکو به ایران عزیز نشان داد که دستگاه دیپلماسی کشور علیرغم پاسخ دهی مناسب و به موقع به رئیس جمهور ترکیه در مساله ارتباط با کشورهای منطقه و به خصوص در قفقاز دچار انفعال است، دستگاه ایران اسلامی امروز برای ارتباط با کشورهای منطقه و باطل کردن نقشه های آمریکا و اسرائیل باید با اتخاذ رویکرد فرصت محور مبتنی بر اندیشه های رهبر معظم انقلاب، منافع ملی و انقلاب را تامین نماید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی شعری را درباره رودخانه ارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواند که مضمون مداخله جویانه در امور کشورمان داشت.

این اقدام رئیس جمهوری ترکیه، با واکنش تند مردم آذربایجان شرقی به ویژه در فضای مجازی مواجه شد.