تبریز، شهر اقتصاد است
تبریز، شهر اقتصاد است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سرمایه گذاران باید بدانند تبریز شهر اقتصاد است ما رفتار اقتصادی و کار با سرمایه گذار و مردان اقتصادی را تمرین کرده‌ایم به همین دلیل می‌توانیم خیلی راحت امور را اداره کنیم.

محمد کلامی عصر سه شنبه در «نشست هم اندیشی مدیران و فعالان بازار سرمایه درباره ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران» در تبریز، یکی از مزیت‌های استان را بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: یکی از ویژگی‌ها و مزیت اصلی استان بخش خصوصی فعال و کارآمد بوده و ۹۰ درصد اقتصاد این استان در دست بخش خصوصی است و سهم دولت به کمتر از ۱۰درصد در اقتصاد استان تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی ریسک بالایی داشته و موانع زیادی نیز بر سر راه خود دارد و اگر اکنون در استان ما وجود دارد به این دلیل است که می‌تواند به سادگی با سرمایه گذار ارتباط برقرار کرده و امورات را به پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده‌ی معدن در ابتدا دو درصد بود، بیان کرد: در کشور و در استان ما خام فروشی یکی از مواردی است که ثروت‌های خدادادی را تباه می‌کند و ثروت را از سرزمین مادر می‌گیرد و به جایی منتقل می‌کند که تبدیل به فرآورده می‌شود.

کلامی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی ۱۰ زنجیره‌ی ارزش تعریف شده، گفت: از جمله‌ی این زنجیره‌ها معدن، صنایع غذایی، قطعات خودرویی، کیف و کفش چرم و فرش است اما اولویت را به معدن داده‌ایم و معتقدیم اگر معدن در استان پیشرفت کند و سنگ معدن تبدیل به فرآورده شود باعث می‌شود منابع مالی را برای سیستم بانکی و زیر بخش‌ها، برای شتاب صنعتی شدن استان تامین کند و دانش، تولید اندیشه را در دانشگاه‌ها تسریع کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۵ معدن راکد را احیا کردیم و از این بابت رتبه‌ی سه کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و همچنین ۴۵۰ عرصه معدنی را به مزایده گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر آینده ریاست جمهوری به استان با همکاری مس ایران تفاهم نامه‌ای به ارزش ۸۵ همت امضا خواهد شد، مس آذربایجان شرقی پویاتر شده و این امر می‌تواند برای سرمایه گذاران مژده‌ی خوبی باشد.