تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر تسهیل دسترسی مردم به اقلام بهداشتی
تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر تسهیل دسترسی مردم به اقلام بهداشتی

تبریز- بامدادفردا- استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تامین آسان مایحتاج بهداشتی مردم در وضعیت کنونی برای مبارزه با ویروس کرونا در جامعه تاکید کرد.

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی آذربایجان ششرقی و تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده ، ضمن قدردانی از تلاش های این قشر از جامعه گفت: در حالی که ابعاد روانی بیماری کرونا به مردم فشار می آورد، باید کاری کنیم که مردم در تامین مایحتاج خود سختی نکشند.

وی افزود : برخی واحدها تولیدات خود را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند که یک رسالت دینی و ملی و نشان دهنده ایثار و عمل نیک مردان روزگار است.

پورمحمدی با اشاره به کمبود الکل در واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده بر حل مشکلات این واحدها به منظور افزایش تولید تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت و فرمول های جدیدی را برای تولید مواد ضدعفونی کننده پیدا کنند تا به الکل وابستگی بیشتری پیدا نکنیم .

موسی خلیل اللهی،  رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز گفت : باید شیوه نامه ای برای تامین مواد اولیه و توزیع محصولات تولید شده در بین مردم تهیه کنیم تا وظایف دستگاه‌ها مشخص و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شود.

در این جلسه تعدادی از تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده استان تامین الکل مورد نیاز و اعطای تسهیلات لازم برای افزایش تولید را خواستار شدند.