بیش از ۶۰ عمل جراحی چشم طی هفته جاری توسط بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی
بیش از ۶۰ عمل جراحی چشم طی هفته جاری توسط بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: طی هفته جاری بیش از ۶۰ عمل جراحی برای افراد محروم ورزقان در بیمارستان علوی توسط بسیج جامعه پزشکی استان انجام شد.

دکتر جواد احمدیان عصر دوشنبه، هشتم آذر ماه در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بنابه فرموده امام(ره)، بسیج شجره‌ای طیبه است که به عین شاهد این امر هستیم.

وی گفت: بسیجیان به‌عنوان دانش‌آموز و دانشجو در اول انقلاب، در به ثمر رساندن نظام نقش موثری داشته و در دوران دفاع مقدس در کنار بسیجیان دریادل، جنگ را به شکلی اداره کردند که با وجود تمام دشمنی های استکبار جهانی با تمام وجود این نظام نو را اداره کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز در جبهه‌های مختلف علمی و فرهنگی شاهد هستیم که بسیجیان در خط مقدم به‌ویژه در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان افزود: بسیج جامعه پزشکی نیز در جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف در طول سالیان گذشته برنامه‌های متنوعی را برگزار کرده و علاوه بر حضور این افراد در خط مقدم مبارزه با کرونا در برنامه‌های مختلف دیگر نیز غفلت نکردند.

احمدیان خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای متنوع در قالب شهید رهنمون در مناطق محروم اطراف تبریز و اردوهای یک تا سه روزه در شهرستان‌های محروم استان از جمله برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان است؛ با توجه به فروکش کردن کرونا، برنامه‌های جامعه پزشکی دانشگاه دوباره از سر گرفته و در شهرهای هریس، اهر و ورزقان این اردوها برگزار شد که در آنها کادر پزشکی و اساتید از فوق تخصص تا رشته‌های متنوع در مناطق محروم حضور داشته و ویزیت رایگان داشتند.

وی بیان کرد: ویزیت رایگان چشم، ثبت افراد در مناطق محروم و انجام اعمال جراحی در بیمارستان علوی برای افرادی که از مناطق محروم مراجعه کرده بودند از جمله این برنامه‌ها است.

وی یادآور شد: طرح شهید رهنمون نیز در مساجد استان برگزار می‌شود و سال گذشته نیز بخش‌هایی از آن را در خاروانا و هریس انجام دادیم و با حضور موثر دندان پزشکان در ۱۰ یونیت، بیش از ۳۰۰ نفر خدمات ترمیمی دریافت کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: کمک‌های مومنانه در کنار کارهای امدادی و خدمات پزشکی نیز ادامه داشت؛ تهیه اقلام معیشتی و تحویل آن به افراد محروم و تهیه‌ی بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم در مراحل مختلف انجام و به افراد محروم تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، وی در پایان تاکید کرد: در زمینه‌ی کرونا کارهای متنوعی انجام شد که بسیج جامعه پزشکی به عنوان دبیر استانی طرح شهید قاسم سلیمانی، هماهنگی جلسات را بر عهده داشت که چندین جلسه‌ی استانی در این امر انجام شد و همچنین تهیه‌ی اکسیژن‌ساز و برگزاری نشست‌های هیأت اندیشه ورز نیز نمونه‌هایی از برنامه بسیج جامعه پزشکی است.