بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خریداری شد
بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی خریداری شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید ۲۷۵ هزار و ۵۹۱ تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.

اکبر فتحی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: تاکنون ۲۶۲ هزار و ۸۹۱ تن خرید تضمینی گندم و ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن خرید گندم بذری از کشاورزان و بهره برداران استانی انجام گرفته است.

وی افزود: مقدار خرید گندم امسال در مقایسه با مقدار خرید سال زراعی گذشته به میزان ۲۲۳ هزار و ۱۲۶ تن گندم، ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۲ درصد از مطالبات کشاورزان در فروش گندم به میزان ۴۸۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

فتحی در خصوص میزان خرید گندم از عمده شهرستان‌های تولید کننده، اظهار کرد: شهرستان هشترود با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن، میانه با ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن ، سراب با ۳۷ هزار تن و چاراویماق با ۳۵ هزار تن خرید گندم از جمله شهرستان‌های با مقدار بالای خرید محسوب می‌شوند.

وی در خصوص مقدار خرید تضمینی کلزای استان نیز گفت: تاکنون ۲۶۸۲ تن کلزا از بهره برداران استان خریداری شده که ۱۰۰ درصد مطالبات آن به میزان ۱۲۰ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، امسال ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم رفته بود که ۶۶ هزار هکتار از آن‌ها مزارع آبی و مابقی نیز مزارع دیم را شامل می‌شدند.

امسال تولید ۸۵۰ هزار تن گندم در استان پیش بینی می‌شد که پس از وقوع خسارات و برآورد آن‌ها، مشخص شد ۶۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است.