بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کیف و کفش از ۲۲ تیرماه در تبریز برگزار می شود
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کیف و کفش از ۲۲ تیرماه در تبریز برگزار می شود

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا - مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: از ۲۲ تا ۲۵ تیرماه، نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش و ملزومات پوست و چرم در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، حبیب ماهوتی روز دوشنبه، در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش، محصولات پوست و چرم، ماشین آلات و صنایع وابسته، با اشاره به گذشت سی و چهار سال از فعالیت نمایشگاه بین المللی تبریز، اظهار کرد: طی سال جاری ۷۲ مجوز کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی جهت برگزاری نمایشگاه اخذ کرده‌ایم که تمامی این نمایشگاه‌ها در زمان موعد خود برگزار خواهد شد.
وی با اشاره بر اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز تنها نمایشگاه بین المللی دارای رتبه الف ممتاز در کشور است، افزود: نمایشگاه بین المللی تبریز دومین نمایشگاه کشور است که بعد از تهران ساخته شده ولی از نظر برگزاری نمایشگاه های سالانه از این نمایشگاه جلوتر است.
وی ادامه داد: با توجه به مسائل سیاسی کشور و تحریم ها، آنگونه که باید و شاید با کشورهای خارجی نمی‌توانیم کار کنیم ولی با این حال نمایشگاه تبریز در این زمینه توانسته همواره پیشقدم شود.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش برخی از دوستان نمایشگاه‌های خوبی در تبریز برگزار می کنیم و برای رفع کاستی‌ها نیز تلاش خود را به کار می بریم، تاکید کرد: امسال بهسازی نمایشگاه را در نظر داریم، از این رو تغییرات و بروزرسانی تجهیزات قدیمی از برخی سالن‌ها شروع شده است.
وی با تاکید بر اینکه همواره سعی کرده‌ایم نمایشگاه‌هایی مفیدی برای آذربایجان شرقی برگزار کنیم، گفت: برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها با هزینه‌های گزاف و بی خودی هیچ فایده ای برای تبریز ندارد و نمایشگاه بین المللی تبریز تنها نمایشگاهی در ایران است که با محوریت صادرات و اقتصاد فعالیت می‌کند؛ چرا که در آن به هیچ عنوان به دنبال کسب سود نمایشگاهی نیستیم بلکه همواره به دنبال کسب سود طرفین تولید کننده، صادرکننده و مصرف کننده هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ ردیف بودجه‌ای برای نمایشگاه بین المللی تبریز اختصاص نیافته است و از سوی دولت هیچ حمایتی نمی‌شویم، گفت: تاکنون هیچ نوع تسهیلات بانکی اخذ نکرده‌ایم و تا اینجا نیز واحد‌های تولیدی و اقتصادی کشور همواره کمک حال ما شده‌اند‌ و قصد و انتظاری از سوددهی نمایشگاه نداریم.
ماهوتی با بیان اینکه متاسفانه در زمان کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین المللی تبریز افت کرد، گفت: در نیمه دوم سال ۹۹ به برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام کردیم و اکنون نیز هیچ نمایشگاهی کنسل نشده فقط در زمان برگزاری آن تغییراتی اعمال شده است.
وی افزود: تاکنون چندین نمایشگاه خوبی در نمایشگاه بین المللی تبریز با موفقیت برگزار شده که بازدید کنند‌ی خوبی داشته است و رضایت مشارکت کنندگان از نظر نمایشگاه، بازدید و موفقیت در امر تجارت که اکثرا منجر به قرارداد شده‌، درصد بالایی داشته است.
برگزاری جشن سی و پنجمین سال تاسیس نمایشگاه بین المللی تبریز در سال آینده
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه سال آتی نمایشگاه وارد سی و پنجمین سالگرد خود می‌شود، گفت: ۳۵ سال زیر بار برخی مسائل نرفته‌ایم و تاکنون هیچ نوع بار مالی بر دوش دولت نداشته‌ایم ولی ۳۵ سال دوام آورده‌ایم، به اتفاق آرا در مجمع عمومی مقرر شده سی و پنجمین سال نمایشگاه را جشن بگیریم و هرسال در برگزاری هر نمایشگاه این جشن همچنان برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمایشگاه بین المللی تبریز را همگان در دنیا می‌شناسند، گفت: زمانی حتی در ترکیه تبریز را نمی‌شناختند، اما امروزه تبریز مهد فرش دستباف دنیا است و اکثر کشورها تبریز را به خوبی می‌شناسند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کیف و کفش در سالن امیر کبیر و اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد، گفت: همچنین کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا و امارات در قالب نمایندگی حضور خواهند داشت‌.
ماهوتی، ادامه داد: کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا و امارات متحده عربی و بازدیدکنندگانی از این کشورها و کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان و نخجوان شرکت می کنند.
وی یادآور شد: استان های فعال کشور در حوزه کیف و کفش و چرم از جمله آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، زنجان، همدان، قم، اردبیل و البرز نیز در این نمایشگاه شرکت می کنند.
ماهوتی اظهار کرد: خوشبختانه ثبت نام این نمایشگاه توسط آقای شهرام دانشور انجام شده و زحمت رفع مشکلات سفرهای بازدید و مذاکره با واحد‌های تولیدی کننده از سایر استان ها بر دوش ایشان بوده است.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: ساعت شروع نمایشگاه از ساعت ۱۷ عصر روز پنج شنبه ۲۲ تیرماه آغاز و در ساعت ۱۸ به طور رسمی توسط مسولین استانی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به برخی کمبودها در نمایشگاه بین المللی تبریز، اظهار کرد: رفع کمبودها، زیباسازی سالن ها، آسفالت ریزی و بهسازی محوطه نمایشگاه و تغییر تاسیسات قدیمی از برنامه های در حال انجام این نمایشگاه است.
ماهوتی، با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در وسعت حدود ۱۰ هزار مترمربع برگزار می شود که در نوع خود در کشور بی سابقه است، افزود: حدود ۳۰۰ غرفه برای برپایی این نمایشگاه تدارک دیده شده است و واحدهای بزرگ و مهمی در آن حضور خواهند یافت.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با بیان اینکه سالانه بطور متوسط ۶۰ تا ۷۰ عنوان نمایشگاه در این مکان برگزار می‌شود، گفت: در طول ۳۴ سال از عمر نمایشگاه بین‌المللی تبریز بیش از دو هزار نمایشگاه در این محل برگزار شده است.

  • نویسنده : سیده مریم یوسفی