بورس دوباره صعودی می شود
بورس دوباره صعودی می شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی که برخی از سهم‌های بازار سرمایه در کف مطلق قرار دارد، فروش سهام منطقی نیست، گفت: سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که شاخص بازار سرمایه قطعا بازگشت می‌کند و کسانی که امروز فکر می‌کنند ضرر دیده‌اند با سود خوبی مواجه خواهند شد.

سید احمد شکوری در جمع خبرنگاران، با تاکید بر این‌که بورس، کانون انتقال ریسک است و سرمایه گذاران باید این ریسک را قبول کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مطمئن در بورس، بدون آموزش و آشنایی با این بازار امکان پذیر نیست.

وی با بیان این‌که تجمیع ترس و طمع در برخی سهام‌داران، نگران کننده شده و باعث شده تا دچار مشکل شوند، افزود: در بازار سرمایه اگر با نگاه میان‌مدت و بلندمدت سرمایه گذاری کنیم، قطعا سودهای کلان و جذابی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، وی بیان کرد: تجربه نشان داده کسانی که با سرمایه محدود در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با شیب ملایم به سمت بالا، سود بسیاری نسبت به سرمایه گذاری در بانک‌ها کسب کرده‌اند و این موضوع با مقایسه نرخ سودآوری در بانک و بازار سرمایه قابل مشاهده است.

مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه با تاکید بر این‌که افراد ناآشنا با بورس که رفتار هیجانی دارند، در این بازار دچار ضرر و زیان می‌شوند، گفت: باید با پول مازاد در بورس سرمایه‌گذاری کرد و چنانچه کسی با فروش آپارتمان، ماشین و… اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کند، قطعا متضرر خواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر شناخت فرد از بازار بورس صحیح نباشد و توان شناسایی و خرید سهم‌های بنیادی را نداشته باشد، متضرر خواهد شد، افزود: سهم‌های بنیادی حتی اگر ریزش هم داشته باشند، در گذر زمان به ارزش‌های ذاتی خود خواهند رسید.

وی در توصیه‌ای به سهامداران برای شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: فروش سهم در مقطع فعلی و زمانی که قیمت سهم به کف مطلق رسیده است، اصلا منطقی نیست. سرمایه‌گذاران باید صبر کنند، چراکه شاخص بازار، برگشتنی است.

شکوری با ارائه تحلیلی از حیث موج شماری الیوت از وضعیت فعلی بورس در کشورمان، اظهار کرد: از نگاه تخصصی، شاخص بورس در موج سه صعودی در حال حرکت بود که با توجه به تزریق پول از بازارهای موازی تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رشد کرد؛ عرضه و تقاضا نیز که باعث رشد شاخص است، منجر به رشد شاخص شد.

وی با بیان این‌که وضعیت بورس از نظر تحلیل تکنیکالی کاملا ایده‌ال است، اضافه کرد: در حال حاضر، شاخص در حال اصلاح در موج چهار نزولی است و باید توجه کرد سهمی که قیمت آن ۲۴۰۰ تومان بود طی چهار ماه به ۳۲ هزار تومان رسید و این رشد قطعا اصلاح می‌طلبید که در موج چهار نزولی، شاخص دچار اصلاح شده است.

کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی وضعیت آینده بورس، تاکید کرد: شاخص بورس حتما برگشت خواهد داشت، اما بازگشت از موج چهار قدری زمانبر بوده و به عنوان کارشناس این حوزه نوید می‌دهم که عددهای بالایی برای بورس کشورمان تا پایان سال متصور هستیم.

وی با تاکید بر این‌که به شرکت‌ها ابلاغ شده تا حتما بازی‌گردان خود را معرفی کنند و سرمایه گذاران سهام شرکتی که بازی‌گردان خود را معرفی نکرده، خریداری نکنند، افزود: سهامداران در خرید سهام شرکت‌ها توجه کنند که شرکت باید شش ویژگی “تاییدیه سودآوری، برتری سودآوری نسبت به سال‌های قبل، تاییدیه کانسلیم، تاییدیه توان تعدیل و برتری نرخ فروش و نرخ کالای استراتژی” را داشته باشد.

وی در معرفی موسسه ارزش‌آفرینان مالی بازار سرمایه نیز گفت: هدف از راه اندازی موسسه، آموزش گام به گام سرمایه‌گذاری در بورس و بیمه به ساده‌ترین شکل ممکن از مبتدی تا حرفه‌ای برای تمام افراد در هر سطحی از دانش و معلومات است.

شکوری با بیان این‌که موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه، دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای، کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و دارای مجوز رسمی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این موسسه توانسته تاکنون ۱۰ هزار دانش‌پذیر را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه بورس و بیمه تربیت کند.

وی با بیان این‌که در کانال‌ها و سایت‌های ارتباطی نیز دانش‌پذیران را حمایت می‌کنیم، گفت: موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه از موسسات مورد تایید بوده و آماده ارائه هر گونه مشاوره و آموزش به علاقه‌مندان است.

وی با بیان این‌که از بهترین و باسوادترین اساتید در این موسسه استفاده می‌شود، تاکید کرد: اخیرا اقدام به راه اندازی سایتی کرده‌ایم که اساتید با رزومه خود در آن معرفی می‌شوند و دانش‌پذیران نیز به صورت مجازی و از اقصا نقاط کشور استاد موردنظر خود را انتخاب کرده و به صورت آنلاین در کلاس حضور می‌یابند.

عضو عیات مدیره موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه نیز در این نشست، با بیان این‌که تمام دانش‌پذیران موسسه، گواهی معتبر دریافت می‌کنند، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای نیز با دانشگاه پیام نور منعقد کرده‌ایم که گواهی آن نیز مورد تایید دانشگاه پیام نور و وزارت علوم بوده و قابلیت ترجمه دارد.

دکتر حامد قدس ادامه داد: در این موسسه، دوره‌های آموزشی تابلوخوانی، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، موج شماری الیوت، دوره‌های آموزش ارزهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل بازارهای بین المللی، دوره آموزش متقاضیان بیمه و… برگزار شده و ۳۵ استاد با این موسسه همکاری دارند.

وی با بیان این‌که موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه دوره‌های آموزشی متنوعی را در تبریز، تهران، اردبیل، ارومیه، زنجان، ساری، مشهد، کرج، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، شیراز و… برگزار کرده است، گفت: در قالب سمینار و وبینار هم دوره‌های آموزشی خود را برگزار می‌کنیم تا به نقاط دور و محروم نیز خدمات اموزشی ارایه شود.

وی با بیان این‌که سایتی جهت ثبت نام و برگزاری دوره‌های آنلاین نیز راه‌اندازی شده است، افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور کد بورسی دارند که با احتساب سهامداران سهام عدالت این رقم به بیش از ۵۰ میلیون ایرانی رسیده و درحقیقت بخش زیادی ازمردم کشورمان با بورس درگیر هستند.

قدس با اشاره به آمادگی موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه جهت ارایه آموزش‌های رایگان دوره‌های بورس و بیمه به اصحاب رسانه استان، تاکید کرد: اگر اطلاعات فنی اصحاب رسانه از بازار سرمایه بیشتر باشد، قطعا اطلاعات صحیح‌تری به جامعه منتقل خواهد شد.

فیروز قاسم‌زاده، از اساتید موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه نیز در این نشست با ارایه توضیحاتی در مورد سرمایه گذاری در بورس، اظهار کرد: مردم باید سهام بنیادی را انتخاب کرده و با صبر و منطق در این رابطه سرمایه گذاری کنند؛ همچنین با پول‌های مازاد خود وارد بورس شوند.

وی با بیان این‌که ۲۰ شرکت سرمایه‌پذیر از استان در بورس حضور دارند و امیدواریم سایر شرکت‌های استان نیز در این رابطه ورود کنند، گفت: حداقل می‌توان با بررسی این ۲۰ شرکت، با دید بلندمدت سهام خریداری کرد.

کریم پور علیرضا یکی دیگر از اساتید موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه نیز در این نشست تاکید کرد: توصیه دارم برای ورود به بورس بحث مالی و رفتاری خود را مشخص کنیم و با منطق و دانش در این رابطه فعالیت کنیم.

مجید عباسی، رییس هیات مدیره موسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه نیز در این نشست بیان کرد: گسیل سرمایه‌گذاران به بازار ارز و طلا هیچ منفعت و مالیاتی برای دولت ندارد، بر این اساس افراد جامعه برای ورود به بازار بورس که منافع بسیاری برای جامعه داشته و برای دولت نیز منفعت دارد، تشویق شدند. مالیات خرید و فروش در بورس به صورت آنلاین جذب می‌شود.

وی تاکید کرد: تا سه سال قبل، حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار کد بورسی فعال در کشور وجود داشت که امروز امار آن به بیش از ۲۰ میلیون و با احتساب سهام عدالت به بیش از ۵۰ میلیون کد بورسی رسیده است.