بسته شدن آزاد راه تبریز – زنجان به علت بارش شدید برف
بسته شدن آزاد راه تبریز – زنجان به علت بارش شدید برف

تبریز- بامدادفردا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف و کولاک شدید آزادراه تبریز - زنجان را از شب گذشته بسته و تا ظهر امروز نیز مسدود است.

غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه گفت : بارش برف و کولاک شدید از شب گذشته در تمامی راه های استان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و موجب کاهش دید رانندگان شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون با تلاش نیروهای راهداری یک باند از آزادراه بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی سایر باندها ادامه دارد، اظهار داشت: خودروها برای تردد به جاده جایگزین آزادراه در مسیر جاده قدیم تبریز – بستان آباد – میانه هدایت می شوند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از شب گذشته تا کنون ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین در آزادراه تبریز – زنجان گرفتار برف و کولاک شده اند، گفت: نیروهای راهداری با همکاری پلیس راه و هلال احمر مشغول کمک و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک بوده و از شب گذشته تاکنون نیز بیش از ۱۵۰ نفر از مسافران در ۵ راهدارخانه اسکان یافته اند.

رسول زاده، ادامه داد: نیروهای راهداری تمام توان خود را برای بازگشایی آزادراه تبریز – زنجان بکار گرفته اند و با توجه به ادامه کولاک تا پایان امروز احتمال بسته بودن آزادراه تا شب وجود دارد، بنابراین رانندگان از سفر غیرضروری در راه های استان به ویژه آزادراه جدا خودداری کنند.

وی یادآوری کرد: بارش برف و کولاک شدید در منطقه ارتفاع برف در برخی نقاط برفگیر و کوهستانی را به بیش از یک متر رسانده و تردد خودروهای سبک و سنگین در راه های استان را با مشکل مواجه کرده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سطح استان ۲ هزار و ۷۵۴ روستا وجود دارد، گفت: با توجه بارش سنگین برف و کولاک راه ارتباطی بیش از ۷۰ درصد از این روستاها بسته شده است.

رسول زاده، افزود: هم اکنون شهرستان های چاراویماق، مراغه، هشترود، بستان آباد، میانه و سراب در وضعیت بحرانی بوده و راه ارتباطی بیشتر روستاهای آن ها در اثر بارش برف و کولاک بسته شده است.

وی اظهار داشت: در صورت فروکش کردن بارش برف و کولاک و اتمام عملیات برف روبی راه های اصلی و فرعی، راهداران اقدام به بازگشایی راه های روستایی استان خواهند کرد.

رسول زاده، ادامه داد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید در تمام راه های ارتباطی استان، رفت و آمد در آن ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.