بزرگترین همایش ورزشی ایران در تبریز در حال برگزاری است
بزرگترین همایش ورزشی ایران در تبریز در حال برگزاری است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- دبیر اجرایی همایش دانش افزایی مربیان ورزشی آذربایجان شرقی خبر داد: بزرگترین همایش ورزشی ایران در تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، هادی سلطانی در جمع خبرنگاران افزود: این رویداد بزرگ ورزشی به همت هیات ورزشی پزشکی سپاه عاشورا و با مشارکت هیات آمادگی جسمانی استان آغاز شده و طی سه روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: این همایش سه روزه در قالب ۱۴ کارگاه برای تربیت مربیان ورزشی باشگاه های آذربایجان شرقی با هدف به روز رسانی و دانش افزایی با حضور اساتید برجسته کشوری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در رشته های ورزشی برگزار می شود.

سلطانی اضافه کرد: دو ماه پیش برنامه این همایش تدوین و استقبال خوبی از آن شد و تلاش کردیم از همه ظرفیت های ورزشی و دانشجویان رشته ورزش در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر شرکت کننده از استان و دیگر استان ها حضور دارند، گفت: استقبال از این رویداد چشمگیر بود ولی با توجه به ظرفیت محل برگزاری امکان پذیرش بیش از این تعداد ممکن نبود.

هیات علمی دانشگاه خوارزمی نیز در ادامه گفت: فدراسیون در مسیری حرکت می‌کند که سمینارهای تخصصی را برگزار کند و آمادگی جسمانی از ارکان اصلی ورزشی است.

پژمان معتمدی افزود: آمادگی جسمانی پایه دیگر رشته هاست و افرادی که می خواهند تخصصی ورزش را دنبال کنند باید گواهی آن را داشته باشند.

دبیر علمی همایش نیز در خصوص برگزاری این همایش در تبریز، گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های فراوانی است و ورزش از آن جمله است و به همایشی در این قالب باید از جنبه های مختلف ورزشی به آن توجه شود.

حسین شیروانی افزود: اساتید این همایش از اساتید نامی کشور هستند و طی این سه روز مباحثی درباره فیزیولوژی، تغذیه و مکمل ها، نیرو افزاها، آسیب شناسی حرکات اصلاحی، علم تمرین، بدنسازی نوین برای شرکت کنندگان ارائه می شود چراکه تلاش همه دست اندرکاران اجرای برنامه تخصصی است.

هیات رئیسه دانش افزایی آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: امید است همایش های بیشتری از این دست برگزار شود و با توجه به نبود حمایت ها، جوانان چندان رغبتی به حوزه ورزش ندارند.

سید مهدی ابراهیم پور تاکید کرد: سرمابه گذاری در ورزش و دانش افزایی آن مهم ترین مسأله در سلامت جوانان و جامعه است که باید به آن توجه و بها داده شود.

بزرگترین همایش ورزشی ایران در تبریز در تالار شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی این کلان شهر صبح امروز آغاز و طی سه روز ادامه خواهد داشت.