برگزاری ۲۳ کارگاه تخصصی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجانشرقی
برگزاری ۲۳ کارگاه تخصصی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجانشرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این نهاد برای پاییز امسال برگزاری۲۳ کارگاه آموزشی تخصصی را برنامه‌ریزی کرده است.

علی بینش روز یکشنبه در وبینار سه روزه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی افزود: کارگاه تخصصی پاییزی کانون در استان در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی و در بستر تارنمای kpf.ir برگزار می شود.

وی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور حضور فعال در فضای مجازی و برآورده ساختن نیازهای کودکان و نوجوانان و به روز کردن فعالیت‌های فرهنگی هنری متناسب با سلایق و علایق مخاطبان خود اقدام به راه‌اندازی “کانون مجازی” به آدرس اینترنتی فوق الذکر کرده است.

وی تشریح کرد: مرحله اول این طرح در تابستان سال جاری با اجرای کارگاه‌های تخصصی آنلاین با موفقیت به اجرا درآمد و با استقبال خانواده‌ها نیز همراه بود.

بینش اضافه کرد: مرحله دوم طرح “کانون مجازی” از ابتدای آبان علاوه بر تداوم کارگاه‌های تخصصی با اجرای فعالیت‌های عمومی فرهنگی، هنری و ادبی به صورت برخط برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آذربایجان شرقی افزود: با تداوم شرایط کرونایی، فعالیت‌های مجازی کانون از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد و به همین منظور مراکز کانون استان،  مشارکت فعالی در اجرای طرح کانون مجازی به ویژه در اجرای آنلاین فعالیت‌های عمومی خواهند داشت.

بینش تاکید کرد: مرکز مجازی کانون در سایت kpf.ir محل ارتباط و تعامل کانون با کودکان و نوجوانان علاقه‌مند و خلاق در عرصه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی است و تمامی خدماتی که قبل از شیوع کرونا به صورت حضوری در کانون ارائه می‌شد، در این مرکز مجازی نیز برای علاقه‌مندان و مخاطبان برگزار می شود.

مدیرکل کانون آذربایجان شرقی، کاهش هزینه ارائه خدمات فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را از دیگر ویژه‌گی‌های طرح “کانون مجازی”برشمرد و اظهار امیدواری کرد خانواده‌های علاقه‌مند برای بهره‌مندی فرزندان خود از محتوای مناسب فرهنگی هنری در فضای مجازی ب‌توانند با مراجعه به سایت kpf.ir در کارگاه های مورد علاقه کودکان و نوجوانان ثبت نام نمایند.

وی کتابخوانی، بحث و نقد کتاب، قصه‌گوئی، شناخت سرزمین، مفاخر، مشاغل، تمرین نقد و گفت و گو، نشریه نگاری کاغذی و الکترونیکی، پخش و نقد فیلم و انیمیشن، آشنائی با قرآن و حدیث را از جمله فعالیت‌های عمومی فرهنگی هنری برشمرد که از ابتدای آبان ماه از طریق سایت kpf.ir توسط مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ۲۹ مرکز ثابت و سیار سطح استان دارد و از این نظر در رتبه های ۲۰ به بالای کشور جا می گیرد.

تا پیش از شیوع کرونا، سالانه بیش از ۲۰۰ هزار کودک و نوجوانان از برنامه های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی بهره مند می شدند.