برگزاری دوره بازآموزی سلاح شناسی برای نیروهای محیط زیست خداافرین
برگزاری دوره بازآموزی سلاح شناسی برای نیروهای محیط زیست خداافرین

ابریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از برگزاری دوره بازآموزی سلاح شناسی برای نیروهای محیط زیست خداافرین خبر داد و گفت: توان دفاعی کارکنان یگان حفاظت این مجموعه باید برای مقابله با حوادث و اتفاقات مختلف ارتقا یابد.

شهنام اشتری روز پنجشنبه در مراسم پایانی دوره آموزشی سلاح شناسی و تیراندازی فرماندهان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان خداآفرین، افزود: اجرای برنامه های آموزشی در فصول مختلف سال یکی از برنامه های اصلی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی است.

وی ارتقای سطح دانش، تخصص و آمادگی ماموران یگان حفاظت به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری دفاعی در مواجهه با حوادث و مقابله با متخلفان زیست محیطی را از اهداف اصلی دوره های آموزشی برای یگان حفاظت اعلام و اظهار کرد: باید توجه داشت که برای تامین و حراست محیط زیست به کارکنان آموزش دیده و حرفه ای در حوزه یگان حفاظت نیاز داریم.

اشتری دوره های آموزش سلاح شناسی و تیراندازی ویژه فرماندهان و ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی را در امتداد برنامه های آموزشی این مجموعه برشمرد و گفت: امسال این دوره ها در پنج منطقه از استان و با همکاری نواحی سپاه هر شهرستان برای فرماندهان و ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست برگزار می شود که دوره اول آن در شهرستان خداآفرین کلید خورد.

وی ادامه داد: طی این دوره ها قوانین و مقررات به کارگیری سلاح سازمانی، نحوه تیراندازی، رفع عیوب سلاح، آشنایی برای نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به صورت تئوری و عملی آموزش داده می شود.

اشتری با بیان اینکه تعداد ۵۰ نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در دوره بازآموزی سلاح شناسی شهرستان خدا آفرین حضور داشتند، افزود: در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره به مدت ۷۲ ساعت از سوی سپاه شهرستان خداآفرین اعطا شد.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش خطیر آموزش و تداوم دوره‌ های آموزشی ویژه محیط‌ بانان و به منظور استفاده بهینه از امکانات سخت افزاری، پایش و رصد هرچه بهتر و بیشتر مناطق تحت مدیریت و ارتقای ضریب حفاظتی مناطق در نیمه اول امسال شاهد تداوم برگزاری دوره های تیراندازی مشابه در مناطق مختلف خواهیم بود.