برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی در تبریز
برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان شرقی در تبریز

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در تبریز برگزار شد.

ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه گزارش کمیته‌ها و عملکرد تیمی مجموعه‌های درگیر در سفر‌های نوروزی خوشبختانه در افزایش سفر و افزایش تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌ها موثر بود  گفت: میانگین فوتی‌های روزانه استان در حدود دو نفر در روز بود که در مدت سفر‌های نوروزی این رقم به یک نفر در روز رسید که اقدامات موثر مجموعه‌ها تاثیر گذار بود.
وی افزود: با توجه به موج سوم سفر در عید فطر خدمات این ستاد تا ۲۵ فروردین ادامه دار خواهد بود تا شاهد نتایج مطلوب باشیم و از مشکلات بعدی پیشگیری کنیم.
ذاکری اظهار داشت: ارزیابی عملکرد واحد‌های خدمت رسان و آسیب شناسی برای کم و کاستی‌ها و نقاط ضعف و قوت برای سال‌های بعدی و برنامه ریزی بسیار مهم است چون قرار است سال آینده ۲۵ درصد افزایش سفر داشته باشیم.
وی صدا و سیما را رکن اصلی رسانه‌ها در ایام نوروز برشمرد و افزود: در حوزه حمل و نقل و اسکان انصافا خدمات شایسته‌ای در استان ارائه شد اما افزایش ناوگان حمل و نقل از ضروریات است و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند تاثیر گذار باشند.
ارجمندی نماینده صداوسیمای استان آذربایجان شرقی گفت: در حوزه خبر و سیما ۵۰ گزارش از موزه‌ها و خانه‌های قدیمی و گزارشی از حضور گردشگران در امامزاد‌ه ها تولید و پخش شد و گزارشات زنده از مکان‌های گردشگر پذیر پخش شد که در مجموع ۱۱۹ساعت در حوزه گردشگری صداوسیما آموزش ، اطلاع رسانی و برنامه تولید و پخش کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: آمار‌ها از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بازدید بیش از ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار نفر  از استان را نشان می دهد که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشت و بازدید از موزه‌ها ۲۶۱هزار نفر با ۳۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بود.
وی افزود: ۸۰ هزار نفر از کندوان بازدید کردند و اسکان گردشگران در مراکز رسمی استان ۲۲۷ هزار نفر بود.
علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه ۲۳ میلیون و ۲۶۷ هزار خودرو به استان وارد شدند گفت: آمار تصادفات ۱۴۲۰ و فوتی‌ها هم با ۲۶ درصد کاهش نسبت به سال گذشته ۲۰ نفر بود.
صادقی مدیر یکی از مجتمع‌های گردشگر پذیر در تبریز گفت: پس از بهره برداری از این مجموعه برای ۷۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفت و در کنار این مجموعه ساخت آمفی تئاتر و شهربازی سرپوشیده در دست اقدام است.