برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان
برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز خبر داد و گفت: مهمترین وجه تمایز مراسم امسال حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فضائل معنوی اعتکاف اظهار داشت: این مراسم سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده اند بلکه مؤمنان را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مراسم معنوی پس از انقلاب اسلامی و از سال ۷۵ به صورت مستمر و منظم در استان در حال اجراست تا بستری برای خودسازی و تزکیه نفس میهمانان الهی در ماه‌های رجب و رمضان باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اصل سنت حسنه اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه رمضان است که حضرت رسول اکرم (ص) در این ایام معتکف می‌شدند و بر همین اساس امسال نیز در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز اعتکاف رمضانیه در حال برگزاری است.

وی افزود: اعتکاف رمضانیه امسال در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین مصادف با ۲۴ تا ۲۶ رمضان برگزار می‌شود که در تبریز این مراسم در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: ۲۸۰ تن از خواهران و ۲۳۰ نفر از برادران مؤمن و خداجو در مراسم اعتکاف رمضانیه مسجد جامع تبریز حضور دارند.

حجت الاسلام حسینی حضور پررنگ قشر جوان و نوجوان را مهمترین وجه تمایز اعتکاف رمضانیه امسال در مسجد جامع نبریز عنوان کرده و گفت: ۹۰ درصد از حاضران در مراسم اعتکاف امسال تبریز را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و چنانچه ظرافت‌ها و دقت‌های لازم در برگزاری چنین مراسمی متناسب با ذائقه هر قشر در نظر گرفته شود، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.