برگزاری آیین‌های هفته ملی کودک با شعار کودکی بهتر، زندگی بهتر در استان آذربایجان شرقی
برگزاری آیین‌های هفته ملی کودک با شعار کودکی بهتر، زندگی بهتر در استان آذربایجان شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی از برگزاری آیین‌های هفته ملی کودک در شهرهای آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، علی بینش با اعلام این مطلب تاکید کرد: افزایش توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها و نیازهای کودکان امروز از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این مناسبت است.
وی با بیان اینکه روزهای ۱۵ الی ۲۱ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری گردیده است، افزود: همگرایی و هم افزایی فعالیت‌ دستگاه‌ها و ادارات مختلفی که بخشی از مخاطبان آنها کودکان هستند از جمله ظرفیت‌هایی است که در هفته ملی نمود بیشتری داشته و در همین راستا برنامه‌های مشترکی با برخی از ادارات و سازمان‌ها برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون استان در عین حال تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در دو بخش “برای کودکان” و “درباره کودکان” برگزار شده و به تناسب هر یک از مخاطبان، فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.
بینش برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و اساتید امر در موضوعات مختلف و مرتبط با تکالیف و حقوق کودکان برای خانواده‌ها را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، برگزاری جشن های روز جهانی کودک در تبریز و دیگر شهرهای استان در ۱۶ مهر، برگزاری آیین تجلیل از فعالان حوزه کودک در استان آذربایجان شرقی، افتتاح نمایشگاه های آثار هنری و ادبی کودکان ، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برپایی کارگاه‌های تخصصی در موضوعات مرتبط با محیط زیست، تربیت فرهنگی، فضای مجازی، تحکیم بنیاد خانواده، ارتقای نشاط اجتماعی با مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته دانست.
وی اجرای طرح پیک امید و استقرار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق آسیب پذیر و محروم و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و خانواده‌های این مناطق را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد.
بینش  دعوت روزانه از دانش آموزان مدارس در شهرهای استان‌ و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و جذاب و حضور آنان در کارگاه‌های هنری ادبی را از برنامه‌هایی عنوان نمود که در هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار امیدواری کرد برنامه‌های پیش بینی شده گامی در جهت ارتقاء آگاهی خانواده‌ها در حوزه مسائل مرتبط با کودکان و نیز ارتقای روحیه نشاط امید در بین کودکان باشد.