بخش شدن باسمنج با اسناد بالادستی سنخیت نداشته و حریم قانونی تبریز را از بین می‌برد
بخش شدن باسمنج با اسناد بالادستی سنخیت نداشته و حریم قانونی تبریز را از بین می‌برد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس شورای اسلامی تبریز گفت: بخش شدن باسمنج با اسناد بالادستی سنخیت نداشته و حریم قانونی تبریز را از بین می‌برد و به نفع تبریز و باسمنج نیست.

حجت‌الاسلام رسول برگی، روز یکشنبه در سی‌ و هفتمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی افزود: موضوع بخش شدن باسمنج از ابتدای شروع فعالیت دوره ششم شورا مطرح شد و اظهار نظر برخی افراد در این خصوص باعث تعجب است.

وی با بیان اینکه اگر در سال های گذشته نگاه مناسبی به باسمنج می‌شد، اکنون بسیاری از مشکلات بروز نمی کرد، اظهار داشت: باسمنج اتاق مهمان تبریز بوده و فاصله چندانی با این شهر ندارد.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: اینکه گفته می‌شود تصمیمات قوا را نباید زیر سوال برد، درست نیست، زیرا که حق اعتراض نص صریح قانون بوده و همه می‌توانند نسبت به تصمیمات نقد داشته باشند.

حجت الاسلام برگی، با انتقاد از اینکه اگر باسمنج بخش مستقل است چرا ساختمان بخشداری آن توسط شورای شهر اجاره شده است، ادامه داد: اگر در بخش شدن باسمنج موضوع تمرکززدایی مطرح است، در این چند ماهه چه عایدی برای مردم این منطقه نصیب شده است.

وی با درخواست از استاندار آذربایجان شرقی برای انجام اقدامات لازم در این خصوص، یادآوری کرد: شهرداری تبریز سال‌هاست که در باسمنج سرمایه‌گذاری کرده است و تبریز هیچ راه توسعه‌ای به غیر از باسمنج ندارد.

شهر «باسمنج» که در ۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز واقع شده است، در اواخر دولت دوازدهم و با تصویب هیات وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری وقت به عنوان سومین بخش شهرستان تبریز معین شد.

تبدیل باسمنج به بخش به کشمکش و بحث داغ محافل سیاسی، شهری و عمومی تبریز تبدیل شده و موافقان و مخالفان آن اسناد و استدلال های خود را برای اقناع افکار عمومی ارایه می‌کنند.

منفک شدن این بخش از تبریز، مخالفان و موافقان خاص خودش را دارد؛ در شرایطی که موافقان این طرح، مجموعه استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری تبریز، اعلام می کنند که بخش شدن باسمنج از آرزوها و مطالبات ۲۰ ساله مردم این منطقه بود؛ مخالفان این اتفاق، اعضای شورای اسلامی تبریز و برخی نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی، بر این باورند که این اتفاق، مترادف با کوچک تر شدن حریم این شهر است که در آینده تبعات و عواقب خاص خود را خواهد داشت.