اولین سهمیه المپیک۲۰۲۴ پاریس توسط شمشیرباز آذربایجان شرقی کسب شد
اولین سهمیه المپیک۲۰۲۴ پاریس توسط شمشیرباز آذربایجان شرقی کسب شد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- باهر ارسباران شمشیرباز آذربایجان شرقی به عنوان اولین ورزشکار استان توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با حضور نماینده آذربایجان شرقی، که پیش از حضور در جام جهانی مجارستان فاصله خود با سهمیه تیمی المپیک به حداقل رسانده بود با صعود به جمع هشت تیم برتر، این سهمیه را برای خود قطعی کرده و اولین سهمیه ورزش در سال ۱۴۰۳ برای ورزش استان آذربایجان شرقی و نخستین سهمیه تیمی ورزش ایران برای المپیک پاریس را کسب کرد.

بر اساس این خبر تیم ملی کشورمان در این جام با از پیش رو برداشتن تیم‌های اردن و مصر تا جمع هشت تیم برتر پیش رفت، در حالی که ژاپنی‌ها از این صعود بازماندند.

با سهمیه تیمی که شمشیربازی برای سی و سومین دوره بازی‌های المپیک به دست آورد، چهار ملی پوش کشورمان عازم پاریس خواهند شد.

فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز پرافتخار استان به همراه دیگر نمایندگان اعزامی ایران در بخش انفرادی با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

گفتنی است، کاروان ورزش ایران پیش از این و تا پایان سال ۱۴۰۲ صاحب ۱۶ سهمیه المپیک شده بود اما همه سهمیه‌ها در بخش انفرادی به دست آمده بود و بسکتبال، والیبال، فوتبال و هندبال از رشته‌هایی بودند که از حضور در میادین انتخابی نتوانستند صاحب سهمیه تیمی شوند اما شمشیربازی با طلسم شکنی، توانست نخستین سهمیه تیمی برای کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها را به دست آورد.