اهدای ۶ کانکس به خانواده های دارای بيماری های صعب العلاج در خوی
اهدای ۶ کانکس به خانواده های دارای بيماری های صعب العلاج در خوی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدير شعبه آذربايجان شرقی بنياد دستان مهربان با بیان اینکه در زلزله خوی دستان مهربان با فراخوان و مرجعيت شعبه تبريز توانست دو کمپين بزرگ برگزار کند ، افزود: در کنار مواد غذايی و پوشاک، پتو. چادر، 6 کانکس ده متری به خانواده های دارای بيماری های صعب العلاج اهدا شد .

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، بهزاد کريم‌پور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : بنياد دستهای مهربان در سال ۱۳۸۶ با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح تاسيس گرديد و اکنون بعد از گذشت ۱۶ سال توانسته است ۲۰ شعبه فعال در سراسر کشور راه اندازی کند .
وی با اشاره به اينکه بنياد دستهای مهربان تعداد ۳۲۰۰ خانوار در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است افزود : از اين ميزان ۵۰۰ خانوار متعلق به استان آذربايجان شرقی است و به طور کلي ۱۵ هزار نفر در کل کشور تحت حمايت اين بنياد قرار دارند.
کریم پور با بيان اينکه اصلي ترين هدف بنياد دستهاي مهربان خودکفایی و ایجاد عزت نفس در زنان سرپرست خانوار است گفت : دستان مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند، به‌ویژه زنان و کودکان محروم فعالیت خود را ادامه می‌دهد که بودجه آن فقط از طریق کمک های مردمی و خیرین و کمک اعضای هیئت امنای مجموعه تامین می شود.
مدير شعبه آذربايجان شرقی بنياد دستان مهربان با بیان اینکه بنیاد دستان مهربان از نظر درمانی نیز افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد افزود: برای افرادی که تحت حمایت بنیاد دستان مهربان قرار دارند خدمات درمانی رایگان اختصاص می‌یابد.
کریم پور ادامه داد: درمانگاه های خصوصی و تخصصی برای بیماران با شرایط خاص در نظر گرفته شده که در صورت نیاز بصورت رایگان نیز به بیمارستان معرفی می‌شوند که تا کنون صدها نفر تحت درمان قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: تبريز جزو ۵ شعبه دستان مهربانیست که مجهز به داشتن واحدی به نام واحد آیندگان است که در اين واحد خدمات آموزشی برای پیش‌دبستانی‌ها، دبستانی‌ها، هوش و خلاقيت و همچنين آموزش‌های تخصصی متناسب با رده های مختلف سني ارائه می‌دهد علاوه بر آن بنیاد دستان مهربان برای کودکان ۳ تا ۷ سال و هم برای دانش آموزان در حال تحصیل تمام خدمات آموزشی لازم را ایجاد کرده است.
مدير شعبه آذربايجان شرقی بنياد دستان مهربان با اشاره به فعالیت این بنیاد در زمينه مدرسه سازی بيان کرد : دستان مهربان بزرگترين هنرستان کشاورزی را که هنرستاني ۱۶ کلاسه است در سال ۹۵ و در شهرستان مراغه تاسيس کرده است.
وی ادامه داد: یک باب مدرسه ۶ کلاسه نیز در مناطق محروم مراغه تاسيس کرده ايم و اخيرا با مساعدت مدير کل جديد اموزش و پرورش قراردادی برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه ويژه معلولين در تبريز منعقد کرده ايم.

مدير شعبه آذربايجان شرقی بنياد دستان مهربان افزود: کلنگ زنی این مدرسه انجام شده و پیش بینی می‌کنیم که ظرف یک سال آینده این مدرسه در محل مدرسه توانای سابق افتتاح گردد.

کريم پور به ديگر خدمات اين مجموعه اشاره کرد و افزود : با ايجاد کمپين های بلايای طبيعی و حوادث غير مترقبه در سيل عجب شير و آذرشهر، در زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب در سيل استانهای شمالی و جنوبی دستهای مهربان با ارائه خدمات مختلف معيشتی در کنار مردم بود .
وی همچنين از ازائه پک های مناسبتی براي خانواده ها در ايام خاص خبر داد و گفت: بنياد دستان مهربان علاوه بر سبد کالای معيشتی پک های مناسبتی در ايام نوروز، شب يلدا، رمضان، کمپين لوارم التحرير مهرماه نيز به خانواده ها ارائه می دهد تا انها نيز بتوانند اين ايام را سپری کنند.