امروز رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است
امروز رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ملت را با خوی رژیم صهیونیستی آشنا کرد، گفت: امروز رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است و فشار افکار عمومی باعث شده تا مقامات دولت‌های غربی همچون گذشته حمایت قاطعی از رژیم صهیونیستی نشان ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به نام گذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل با نام گذاری این روز در واقع بی تفاوتی نسبت به مسئله فلسطین را از بین برد، از نظر امام(ره) سرنوشت قدس تنها متعلق به آن سرزمین نیست بلکه سرنوشت تمام ملت‌های مسلمان به قدس گره خورده است.

وی با بیان اینکه روز قدس روز هشدار به تمام ابر قدرت‌ها است، گفت: روز قدس، روز شکل گیری خاورمیانه اسلامی با محوریت قدس شریف است، امروز مردم قهرمان ایران و مردم شجاع و غیرتمند آذربایجان حمایت‌های خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

وی گفت: روز قدس روز خروش امواج بلند و سهمگین و فریاد امت متحد اسلام و جوامع اسلامی علیه سال‌ها ستم، اشغال و جنایت رژیم صهیونیستی است، قدس روز نمادین برای پیگیری آرمان ماندگار و بینش عمیق و حکمت الهی حضرت امام خمینی(ره) است.

آل هاشم با اشاره به اینکه با نام‌گذاری این روز، مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شد، ادامه داد: رژیم صهیونیستی قبل انقلاب در طول شش روز سه کشور غربی بزرگ را اشغال کرده بود اما امروز به برکت اندیشه‌ی راهبردی امام راحل تمام رویاهایی که داشت از بین رفت و در دو دهه‌ی اخیر با شکست‌های پی در پی از جبهه‌ی مقاومت مواجه شده است.

وی افزود: دغدغه‌های رژیم صهیونیستی به داخل اسرائیل کشیده شده است و با بحران‌های سیاسی مستمری که چالش‌ اساسی سیاستمداران اسرائیل است خودشان هم فاجعه‌ی رخ داده شده را یک کابوس واقعی می‌دانند.

خطیب جمعه تبریز، بیان کرد: در این شرایط کنونی اگر دولتی بخواهد با رژیم صهیونیستی ارتباط پیدا کند قطعا دچار خطای محاسباتی می‌شود و باید تاوان دهد.

وی با بیان اینکه آزادی قدس با ابتکار امام راحل و رهبر معظم انقلاب دو اثر مهم دارد خاطر نشان کرد: اولین اثر جلوگیری از فراموشی آرمان‌های فلسطین است که خیال راحت رژیم صهیونیستی را گرفته و تل‌آویو را به یک‌ مسیر هدایت کرده است و با شدت گرفتن نزاع سیاسی، زمزمه‌ فروپاشی رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد.

وی با بیان دومین اثر اظهار کرد: با تبدیل شدن مسئله فلسطین به مسئله جهان اسلام، اهرمی برای وحدت مسلمانان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مشکل اسرائیل را موجودیت رژیم صهیونیستی می‌داند بیان کرد: برخی دولت‌های مسلمان مشکل رژیم صهیونیستی را رفتارهای خشن آن دولت می‌دانند ولی ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران مشکل اسرائیل را موجودیت رژیم صهیونیستی می‌دانیم و اجازه‌ی حیات برای رژیم جعلی صهیونیست نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده از بین می‌رود، گفت: گویا خودشان نیز عجله دارند زیرا تظاهرات گسترده‌ای توسط رژیم غاصب دیده می‌شود.

آل هاشم یادآورشد: مسئولینی،که در دولت خدمت می‌کنند این مردم را می‌بینند که در هر کجا به حضور این‌ها نیاز باشد با حضور به موقع، وفاداری خود را به انقلاب و آرمان‌های والای امام راحل و اهداف مقدس رهبر معظم انقلاب ثابت می‌کنند، مسئولان هم یک حرکتی انجام دهند و با توجه به شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد، تولید اقدامات خود را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به افول آمریکا از زبان اروپا ادامه داد: این هفته شاهد سفر رئیس جمهور فرانسه به چین بودیم در حاشیه این سفر او حرف‌های بسیار مهم زده است که نشان می‌دهد اروپا در برابر فشارها برای تبدیل شدن به دنباله روهای آمریکا مقابله خواهد کرد و اروپا نیز باید وابستگی خود به آمریکا را کم کند.

وی افزود: شخص مکرون و کشور فرانسه در طول سال‌های اخیر ارتباط بسیار نزدیکی با آمریکا داشتند اما به نظر می‌رسد با توجه به تحولات جهانی، فرانسه به این نتیجه رسیده که باید سیاست خارجی خود را مستقل از آمریکا تعریف کند ‌و وارد بحران‌های آمریکایی نشود و به جای ارتباط با ایالات متحده ارتباط با کشورهای شرقی را گسترش دهد.

خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: یکی از موسسات، این هفته نتایج یکی از افکار سنجی‌های خود را در منطقه غرب آسیا منتشر کرده که نتیجه آن، میزان بی اعتمادی به آمریکا را در ایران بیش از سایر کشورهای منطقه نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این نظرسنجی، بیش از ۸۱ درصد مردم ایران به آمریکا بی اعتماد هستند گفت: این میزان از بی اعتمادی با توجه به اتفاقات افتاده شده در پاییز سال گذشته پیام‌های مهمی دارد که این بی اعتمادی فراگیرترین واقعیت جامعه است و علی رغم بزک آمریکا توسط جریانات غرب گرا این بی اعتمادی در بین مردم ایران قابل توجه است.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال که فرمودند یکی از نقاط قوت ما، استحکام بنیه درونی جامعه است، ادامه داد: شما مردم غیرتمند آذربایجان مظاهر ایمان دینی خود را در مناسبت‌های مختلف شب‌های قدر که نمایش پرشکوه دینداری اسلامی و درست نقطه مقابل تبلیغات سنگین رسانه‌های معاند بود نشان دادید.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین ماه مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بدون شک یکی از برجسته ترین اقدامات و ابتکارات امام خمینی(ره) اعلام روز ارتش بود امام بدنه‌ی ارتش را به خوبی می‌شناخت، این کار همچنان که پایه‌ی ارتش را استحکام بخشید ریشه‌ی ارتش را در سرزمین مستحکم کرد و خیلی از توطئه گران و خیال پردازان را مایوس کرد زیرا آنها نقشه‌های پلیدی در ذهن داشتند.

امام جمعه تبریز در خاتمه بیان کرد: ارتش یکی از مردمی ترین نهادهای کشور ما است، یکی از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی ایران بصیرت انقلابی و پایبندی دینی است، تعهد دینی ،یعنی ارتش به همه‌ی موازینی که اسلام برای تمامی نیروهای مسلح مقرر کرده، پایبند است، ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح امروز در بین مردم محبوب‌ترین قشر جامعه‌ و در دل مردم جای دارد که این روز را گرامی می‌داریم.