اقدامات جزیره‌ای بلای جان فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی است
اقدامات جزیره‌ای بلای جان فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: موازی‌کاری‌ها و فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه‌های مختلف بلای جان فرهنگ و هنر استان است که باید از آن پیشگیری کرد. و حوزه فرهنگ و هنر استان برای رشد و ترقی نیازمند همدلی و همگرایی است.

قاسم ناظمی، در مراسم تجلیل از مهدی علیپوراصل که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر موفق به کسب رتبه سوم شد، افزود: ما به دنبال معجزه در حوزه فرهنگ استان نیستم، اما اعتقاد داریم با همراهی خود اهالی فرهنگ و هنر استان می توان کارهایی انجام داد که منجر به تحولاتی مبتنی بر واقعیات شود.

وی با تاکید بر اعتقاد ویژه به هنرمندان جوان در حوزه های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: تبریز دارای ظرفیت های عظیمی است که به شدت مورد غفلت واقع شده است؛ امروز اگر تالاری در این شهر است متعلق به همه مردم این شهر است.  باید از تمامی ظرفیت های شهر برای اهالی شهر بهره جست.

ناظمی ادامه داد: در شرایط کنونی نیازمند هم‌پوشانی ظرفیت نهادهای مختلف شهری و فرهنگی هستیم.

وی یادآور شد: اگر به دنبال افزایش سرانه فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی هستیم،  باید همه جریان های فرهنگی در کنار یکدیگر باشند تا ثمره نهایی آن عاید مردم شود.

ناظمی با ابراز تأسف از اینکه حوزه شعر، رمان، داستان و نمایشنامه گاه مبتلا به مقوله ترجمه آثار غربی می شود، گفت: هنر در کشور به شدت روشنفکرزده است و همین مسأله منجر به مخاطب‌زدگی می شود که نتیجه این امر خروجی آثاری است که حرف دل مردم نیست و صرفا” در فضای فانتزی برای قشری محدود و خاص عرضه می شود.

وی اضافه کرد: بدون مکمل هم بودن در زیر چتر فرهنگ و هنر، نباید انتظار تعالی و توسعه این حوزه در استان را داشته باشیم و هر کسی که قدمی برای هنر شهر بر می دارد باید چند قدم برای موفقیت او برداریم.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، در این نشست برخی از فعالان و هنرمندان تئاتر تبریز به ارایه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود برای توسعه این حوزه پرداختند و در پایان از مهدی علیپور اصل، برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر تجلیل به عمل آمد.