افزایش ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در آذربایجان شرقی
افزایش ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در سه ماه نخست امسال یک میلیون و ۱۴۸ هزار مسافر را به نقاط مختلف کشور جابجا کرده است، گفت: میزان جابجایی مسافر در این مدت ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کاظم تیمورزاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: این تعداد مسافر با ۱۲۵ هزار و ۸۴۱ سفر جابجا شده است.

وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در زمان کنونی دارای ۶۴۴ اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ مینی بوس و ۷۹۶سواری کرایه بوده و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این استان ۶ شرکت و شعبه مسافربری بین المللی فعالیت می کند، گفت: این شرکت ها در سه ماه نخست سال جاری ۸ هزار و ۲۸۸ مسافر را با انجام ۹۶۴ سفر به مقاصدی در کشورهای ترکیه و عراق جابجا کرده اند.

تیمورزاده، ادامه داد: در این بازه زمانی یک هزار و ۴۰۰ پروانه عبور ترافیکی و بیش از ۲۳ هزار و ۴۰۰ برچسب معاینه فنی برای وسایط نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی صادر شده است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون هفت مرکز معاینه فنی وسایط نقلیه سنگین با هشت خط فعال در سطح استان فعالیت می کند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.