افزایش چهار درصدی پروازهای فرودگاه تبریز
افزایش چهار درصدی پروازهای فرودگاه تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

رامین آذری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت پنج هزار و ۲۸ پرواز از این فرودگاه انجام شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازهای انجام شده چهار هزار و ۸۴۷ پرواز بود.

وی با بیان اینکه تا شهریور ماه سالجاری ۶۳۱ هزار و ۵۶۳ مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شده اند، اظهار داشت: جابجایی مسافران از این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد یافته است به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ۴۵۲ هزار و ۴۵۱ مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده بودند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در این مدت بیش از ۶ هزار و ۳۱۵ تن بار از طریق این فرودگاه جابجا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد یافته است.

آذری، ادامه داد: امسال چراغ های SFLS به منظور ارتقاء سیستم روشنایی CAT۲ باند ۳۰R فرودگاه تبریز نصب شده اند که از آن برای تسهیل دید خلبان در هنگام شب و یا شرایط دید نامناسب استفاده می شود که با حالت فلش زن مشخص کننده خط وسط باند است.

هم اکنون از ۲۰ شرکت هواپیمایی فعال در کشور، ۱۷ ایرلاین پروازهای خود را به صورت برنامه ای یا فوق العاده از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام می دهند.