افزایش موارد مثبت کرونا در مراغه به ۳۵ نفر
افزایش موارد مثبت کرونا در مراغه به ۳۵ نفر

تبریز- بامدادفردا- رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: تا ساعت ۱۷ امروز شنبه، بیمارانی که جواب آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

اصغر تنومند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ۲ روز گذشته ۱۰ بیمار کرونای به تعداد بیمارانی که جواب آزمایشات آن ها مثبت بوده اضافه شده و فقط سه بیمار کرونای ۸۸ ساله، ۸۰ ساله و ۶۳ ساله در مراغه فوت کردند.
وی افزود: از این تعداد ۲۴ بیمار کرونایی نیز با وضعیت رو به بهبودی ترخیص و با مراقبت بهداشتی و پیگیری از طرف بهداشت در قرنطینه خانگی هستند.
وی گفت: اقدامات شناسایی و معاینات بالینی اعضا خانواده افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده از سوی معاونت بهداشت شهرستان در انجام است.
تنومند ادامه داد: در حال حاضر هشت بیمار کرونایی مثبت در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه بستری هستند که یک نفر آن ها در بخش آی. سی. یو. بستری است.
تنومند گفت: هم اکنون ۵۰ نفر در بخش ایزوله بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه با موارد مشکوک به بیماری کرونا بستری و تحت مراقبت هستند.
وی از مردم درخواست کرد که به اطلاعیه ها و هشدارهای روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه توجه کنند.
تنومند گفت: با توجه به سرعت و قدرت همه گیری ویروس کرونا در صورت عدم توجه به نکات بهداشتی و حضور در اماکن عمومی و اجتماعات سرعت انتشار ویروس بسیار بالا خواهد رفت.
وی تاکید کرد: وضعیت به هیچ وجه عادی نیست و هر یک از همشهریان لازم است با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتشار این ویروس کمک کنند.
وی افزود: همشهریان اگر به زندگی خودشان و نزدیکانشان اهمیت می دهند، هشدارها را جدی بگیرند چراکه این موضوع مهمی است و وظیفه تک تک همشهریان در این برهه حساس همکاری و کمک همدیگر در راستای کنترل ویروس است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا