افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در آذربایجان‌شرقی به پنج میلیون قطعه
افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در آذربایجان‌شرقی به پنج میلیون قطعه

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ظرفیت جوجه‌ریزی در این استان از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به پنج میلیون قطعه رسید.

اکبر فتحی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با این میزان افزایش، ضریب اطمینان استان برای تامین نیاز گوشت مرغ فراهم  می شود، افزود: آذربایجان شرقی در چهار ماه اخیر از جمله استان هایی بود که در زمینه تولید گوشت مرغ با مشکل مواجه بود و تولید، کفاف مصرف را نمی داد.

وی اظهار داشت: در زمان کنونی در زمینه تخم مرغ و گوشت قرمز، مازاد بر نیاز مصرف در استان تولید می شود و مشکلی در این حوزه ها وجود ندارد؛ عمده مشکل استان کالاهای وارداتی بود که آن هم از سوی وزارت جهاد کشاورزی حل شده و تلاش می شود این کالاها در مناطق محروم جامعه توزیع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصوبه ای از ستاد تنظیم بازار وجود دارد که این اقلام برای توزیع در بین مردم بیشتر در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی قرار می گیرد و در صورت صدور مجوز این اقلام در اختیار کاسبان امین نیز قرار گیرد تا در مناطق محروم توزیع شود.

فتحی، ادامه داد: گشت و نظارت بر نانوایان استان نیز از دی ماه شروع شده و تاکنون یک هزار و ۶۴۵ مورد گشت و بازرسی از آن ها انجام شده و ۲۵۸ مورد برای نانوایان متخلف پرونده به ارزش چهار میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت هفت هزار و ۷۴ مورد گشت و بازرسی نیز از سایر اقلام کشاورزی انجام شده که ۹۶۵ مورد گشت مشترک با سایر نهادها بوده و ۴۶۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: عمده تلاش جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت کالا در بازار، عرضه بیشتر کالا بوده و هم اکنون کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر وارداتی برای ایام نوروز به حد کافی تامین شده است، ضمن اینکه از ظرفیت اصناف برای توزیع این اقلام استفاده می شود.

فتحی، افزود: ۸۰ نفر از نیروهای سازمان جهاد کشاورزی و بسیج مستضعفان با دریافت آموزش های لازم در حوزه نظارت بر بازار، در این زمینه در سطح بازار فعالیت می کنند.