افتتاح سفره خانه سنتی هتل شایان تبریز
افتتاح سفره خانه سنتی هتل شایان تبریز

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:آذربایجان شرقی دارای 85 هتل رسمی می باشد که هتل شایان تبریز یکی از این هتل هاست که اخیرا به بهره برداری رسیده است.

علیرضا بایرام زاده در حاشیه افتتاح سفره خانه سنتی هتل شایان تبریز اظهار کرد:تعداد هتل های استان طی ۱۰ سال گذشته بیش از سه برابر شده است.
وی توجه به سبک معماری ایرانی-اسلامی را رویکرد اصلی این اداره کل در طراحی و ساخت هتل اعلام کرد و افزود: در این راستا سفره خانه سنتی «هتل شایان» با حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان در آغازین روز از هفته گردشگری با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به افتتاح رستوران سنتی«عمارت سید» در بازارچه دوه چی گفت: این عمارت هفته گذشته با حفظ هویت تاریخی بازار جهانی تبریز به بهره برداری رسیده است.

وی تلاش برای معرفی پتانسیل های گردشگری آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی دو سال اخیر میزان ورود گردشگران خارجی به استان رشد چشمگیری داشته است.
بایرام زاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه جذب گردشگران خارجی است، توسعه زیرساخت های گردشگری را رویکرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه شمار هتل های استان طی ۱۰ سال گذشته بیش از سه برابر شده است، افزود: در این مدت تعداد هتل های یک تا پنج ستاره از ۲۵ هتل به ۸۵ هتل افزایش یافته که با ساخت این هتل ها ظرفیت اقامتی استان به ۱۳ هزار تخت رسیده است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای فعالین حوزه گردشگری یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در راستای افزایش جذب گردشگر می باشد.
وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد گردشگری در سطح آذربایجان شرقی گفت: این واحدها بصورت متناوب استانداردسازی می شوند و تاکنون نزدیک ۱۵۰ واحد از تاسیسات گردشگری در استان استانداردسازی و ۲۳ واحد هم در شش ماهه نخست سال جاری موفق به اخذ گواهی استاندارد شده اند.