استان آذربایجان شرقی هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد
استان آذربایجان شرقی هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر کل راه و شهرسازی با اظهار اینکه استان آذربایجان شرقی هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد افزود: در تامین زمین استان آذربایجان‌شرقی با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، امیر بخشی زاده اظهار کرد: خدا را شاکریم که با تلاش همه همکاران در حوزه راه و شهرسازی توانستیم در واگذاری قطعات گروهی و انفرادی رتبه ۱۶ را از آن خود کسب کنیم .

مدیر کل راه و شهرسازی همچنین در خصوص طرحهای بازآفرینی گفت: با توجه به سیاست طرح تشویقی در بافت فرسوده شهری تبریز که از استقبال خوب شهروندان برخوردار بوده بابرنامه ریزی ویژه ای به عمل آمده در حوزه بازآفرینی توانستیم به رتبه ۵ کشوری دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت در نهضت ملی مسکن خصوصا زیرساختهای موجود که کلی هزینه را شامل می شود اظهار کرد: باید حمایتهای بیشتری در بافت های فرسوده صورت گیرد تا شهروندان بتوانند از خدمات بیشتری برای بازسازی این بافتها داشته باشند.

بخشی زاده ادامه داد: تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها شهرک‌سازی زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است که دراین زمینه هم توانستیم در خصوص تحویل زمین رتبه ۷ کشوری را کسب نماییم.

مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اشاره کرد و افزود: در آذربایجان‌شرقی نزدیک یک هزار نفر واجد شرایط وجود دارد که حدود ۵۲۰ قطعه در استان در حال آماده‌سازی است که از این تعداد ۱۵۰ قطعه آماده شده و به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر تحویل داده شد.

وی گفت: درجریان سفر دوم رئیس جمهور تعداد ۱۱۵۴۲ واحد مسکونی به مردم تحویل داده شد که این امر حاکی از اهتمام لازم برای ساخت و اتمام طرح های مسکن می باشد
بخشی زاده با اظهار اینکه شروع عملیات اجرائی در استان آذربایجانشرقی به تعداد ۷۷۱۷۴ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن رسیده اظهار کرد: با شروع این عملیات انشاالله اقدامات خوبی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از احداث سه شهرک در اطراف تبریز خبر داد و افزود: امید آن داریم با احداث این شهرکها بتوانیم از ظرفیت خوبی برای احداث قطعات تک واحدی برای شهروندان ایفا نماییم.