استاندار آذربایجان شرقی: نمایشگاه کتاب تبریز باید عرصه رقابت ناشران باشد
استاندار آذربایجان شرقی: نمایشگاه کتاب تبریز باید عرصه رقابت ناشران باشد

تبریز-بامدادفردا- استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر همکاری، همدلی و همفکری دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: این نمایشگاه باید به سمتی برود که ناشران بزرگ کشور برای حضور در آن رقابت کنند.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، با قدردانی از دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های استان است و امیدواریم امسال باشکوه‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات برگزاری این نمایشگاه از جمله موضوع تأمین مالی، گفت: برای رفع این مشکلات نیازمند ساختاری هستیم که وظیفه دستگاه‌ها در آن مشخص شده باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه رویدادهای علمی و فرهنگی در دنیا، نه تنها با منابع دولتی برگزار نمی‌شود، بلکه خود این رویدادها منبع درآمد هستند و نمایشگاه‌های ما هم باید به این سمت حرکت کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب بستری برای عرضه تولیدات ناشران است و باید به گونه‌ای تدبیر شود که ناشران برای حضور در این نمایشگاه رقابت کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: البته بخشی از این مسأله مربوط به متقاضیان نمایشگاه و فرهنگ کتاب‌خوانی جامعه است که باید روی آن هم سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در این نشست زمان برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را ۲۹ مهر تا ۴ آبان امسال اعلام کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان و رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان با این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

محمد محمدپور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور است، افزود: بخش‌های جنبی مختلفی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب‌خوانی در استان پایین‌تر از متوسط کشوری است، افزود: اقدامات مختلفی برای تقویت کتاب‌خوانی و مطالعه در استان انجام شده است که نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین آنهاست.

در شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب، ۱۵۰ ناشر خارجی از ۲۰ کشور دنیا با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر رسانه های دیجیتال شرکت داشتند.

  • منبع خبر : ایرنا