احداث سه هزار و ۱۶۵ واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان شرقی
احداث سه هزار و ۱۶۵ واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سه هزار و ۱۶۵ واحد مسکونی برای محرومان استان در قالب چهار تفاهمنامه از سوی این بنیاد احداث شد.

مسعود رادبه، روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این بنیاد با امضای تفاهمنامه هایی با کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان استان، چهار هزار و ۹۶۸ واحد مسکونی برای محرومان استان احداث می کند، افزود: این واحدها با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ساخته می شود.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ واحد از این مسکن ها برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۶۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و یک هزار و ۳۰۰ واحد هم برای سایر محرومان استان احداث می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به امضای تفاهمنامه ۴۰ هزار واحدی ساخت مسکن بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای مقاوم سازی مسکن روستاییان محروم، گفت: در مرحله اول این طرح سهم آذربایجان شرقی یک هزار واحد بود که ۴۰۰ واحد در سال جاری در حال ساخت بوده و ۶۰۰ واحد هم سال آینده آغاز می وشد.

رادبه، با اشاره به اینکه ۱۴۱ واحد از این مسکن ها تحویل مددجویان شده است، ادامه داد: اعطای تسهیلات مقاوم سازی، نقشه کشی، کارشناسی طرح و نظارت بر اجرای این طرح بر عهده بنیاد مسکن استان است.

وی با بیان اینکه ساخت ۵۸۹ واحد مسکن هم در قالب تفاهمنامه ۲۰ هزار واحدی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به آذربایجان شرقی واگذار شده است، یادآوری کرد: پرونده همه این واحدها تشکیل و به بانک ها معرفی شده اند و کار ساخت ۲۶۴ واحد از آن ها نیز به پایان رسیده است و متقاضیان در آنها اسکان یافته اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سهمیه این استان از تفاهمنامه ۱۰ هزار واحدی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، ساخت ۳۷۹ واحد مسکونی بوده و برای ساخت این واحدها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می شود و تاکنون ۶۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

رادبه، افزود: بیشتر این واحدها در شهرستان های کمتر برخوردار چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هوراند ساخته می شود تا بخشی از محرومیت های این مناطق و عقب ماندگی ها در حوزه مقاوم سازی مسکن جبران شود.

وی یادآوری کرد: در قالب تفاهمنامه محرومین بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد از آنها به بهره برداری رسیده و ۳۰۰ واحد هم در مراحل مختلف در حال اجراست.