اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در آذربایجان شرقی
اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: پویش نوروزی «چشم به راهیم» برای سومین سال متوالی در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، اورجعلی علیزاده گفت: پویش «چشم به راهیم» در راستای اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور درخصوص فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در روزهای نوروز است.

 

او افزود: پویش نوروزی «چشم به راهیم» در قالب مجموعه ای از برنامه های فرهنگی، رسانه ای و هنری در طول اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شقایق واقع در کیلومتر ۷ آزادراه تبریز – زنجان مسیر برگشت اجرا می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه علاوه بر خود راننده وسیله نقلیه، همراهان و سرنشینان او هم نقش مهمی در جلوگیری از بروز سوانح رانندگی دارد گفت: مخاطب اصلی این پویش، همراهان راننده درحین سفر یعنی سرنشینان خودرو بوده و سایر مخاطبان نیز رانندگان و دیگر هموطنان می باشند.

 

علیزاده گفت: محورهای اصلی این پویش نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانوادگی، حواس پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه و مواد خوراکی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص جوی است.

او ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی درطول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای از مهم ترین اهداف این پویش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین از حضور صدا و سیما در ایستگاه پویش و تهیه گزارش و پخش روزانه در برنامه های پرمخاطب شبکه استانی سهند در راستای فرهنگ سازی ارتقای ایمنی تردد خبر داد.