اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۰۰ پایگاه کانون مساجد آذربایجان‌شرقی
اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۰۰ پایگاه کانون مساجد آذربایجان‌شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: ویژه برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۰۰ پایگاه قرآنی کانون‌های مساجد استان در حال اجراست.

«مرتضی شفیعی» روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه پایگاه های قرآنی مساجد از مهمترین مراکز اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان است، افزود: ویژه برنامه های قرآنی و فرهنگی در این ماه با حضور مردم مومن و روزه‌دار استان به ویژه نوجوانان و جوانان از رونق خوبی برخوردار است و فعالیت‌های آن ها در تعطیلات نوروزی نیز تداوم داشت.

وی اظهار کرد: در این پایگاه ها برنامه های مختلفی مانند کرسی های تلاوت با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری، محافل روزانه انس با قرآن، جلسات تفسیر و ختم قرآن، کلاس‌ های آموزش قرآن در رشته های مختلف، تجلیل از فعالان قرآنی و جشن روزه اولی ها برگزار شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: این برنامه ها از روز اول ماه رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد مختلف شهری و روستایی استان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده زمینه حضور در این برنامه ها به شکل خانوادگی فراهم شده است.

شفیعی، با تاکید بر اینکه توسعه و حمایت از پایگاه های قرآنی در دستور کار این ستاد است، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت فعالیت این موسسه ها و مراکز قرآنی است.

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه های قرآنی، برنامه های فرهنگی مختلف مانند حضور گروه های سرود نوجوانان کانون فرهنگی هنری شهید اجاقی و کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در برنامه «حوالی بهشت» شبکه استانی سهند و اجراهای میدانی این گروه های سرود در جشن های میلاد امام حسن (ع) در ماه رمضان و ایام نوروز به شکل ویژه برگزار شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت های هنری از ابزارهای موثر در زمینه انتقال و درونی سازی مضامین دینی، قرآنی، تربیتی و پرورشی بویژه در گروه سنی کودکان و نوجوانان است و ساماندهی، حمایت، آموزش و توسعه گروه‌های سرود و نمایش از برنامه های مهم این ستاد است.

شفیعی، افزود: برگزاری مراسم های مربوط به تحویل سال نو، شب های قدر، یادواره شهدا، جشن میلاد امام حسن(ع)، دوره های آموزشی و کادرسازی، برپایی غرفه های کودک، توزیع بسته های معیشتی، اهدای جهیزیه، دیدار نوروزی با پیشکسوتان مسجدی و خانواده های شهدا از دیگر برنامه های کانون مساجد استان در بهار قرآن و بهار طبیعت است.

یک هزار و ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی فعال است و بیش از ۶۰ درصد آن ها در مساجد روستایی فعالیت می کنند.