اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در شهرستان آذرشهر
اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در شهرستان آذرشهر

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در شهرستان آذرشهر خبر داده و بر اجرایی شدن کامل مصوبات تا پایان سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، فرهاد فرهودی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان آذرشهر  ضمن بازدید از مدارس و پروژه های آموزشی شهرستان آذرشهر در جلسه شورای آموزش و پرورش  شهرستان اذرشهر شرکت نموده و در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده، متوسط سرانه آموزشی آذربایجان شرقی ۵/۱۷ متر مربع و شهرستان آذرشهر بدون در نظر گرفتن افتتاح های صورت گرفته در مهر ماه امسال، ۴/۹ متر مربع است که قطعا این آمار با در نظر گرفتن پروژه های افتتاحی مهر ماه در پایان سال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: امروزه سیاست دولت، توجه به مدارس مناطقی است که سرانه آموزشی آن ها کمتر از متوسط استانی است و این موضوع باعث می شود تا اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی توجه ویژه ای به این مناطق داشته باشد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که توسعه یافتگی یک شهر،  عامل توسعه فضاهای آموزشی نیست و سیاست دولت این است که به سرانه ها توجه نماید و لذا اکنون احداث پروژه ها فقط برای شهرستان هایی است که سرانه آموزشی آنان کمتر از سرانه آموزشی متوسط استان است.

وی اظهار داشت: امسال بعد از (خرداد ماه ) سفر ریاست محترم جمهور و معاون محترم عمرانی وزیر آموزش و پرورش ، ۳ مدرسه شامل ۲۱ کلاس درس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی تحویل آموزش و پرورش داده شده و  تا پایان سال ۱۴۰۲، ۳ مدرسه شامل ۱۳ کلاس درس در مناطق گوگان و آذرشهر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد که جمعا از هزینه کرد ۴۸ میلیارد تومانی ما برای این شهرستان، ۱۰ میلیارد تومان توسط خیرین و مابقی توسط دولت تامین شده و خواهد شد.

فرهودی بیان کرد: همچنین در مرداد ماه نیز  ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات به آموزش و پرورش آذرشهر و ۷ کامیون تجهیزات به آموزش و پرورش گوگان تحویل داده ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به سیاست اصلی این دستگاه مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام که به صنایع و کشور ضربه می زند، از اولویت های اصلی دولت است چرا که هزینه کرد دولت را بیشتر می کند. سیاست دوم نیز احداث مدارس با بودجه استانی و قبول خیرین با مشارکت ۱۰۰ درصدی است.

وی ادامه داد: بر اساس یک برنامه ۳ ساله عهد بسته ایم تا تمامی پروژه های نیمه تمام در استان را تمام کرده و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

فرهودی اظهار داشت: آموزش و پرورش در هیچ جای جهان، هیچ وقت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند چرا که امر تعلیم و تربیت یک امر ملی و جهانی است که باید تمامی دستگاه ها همکاری داشته باشند.

وی در پایان از اعضای هیات مدیره شهرک صنعتی شهید سلیمی این شهرستان که در جلسه حضور داشتند ، خواست تا صنایع در راستای انجام مسولیت اجتماعی خویش نسبت همکاری در امر مقدس مدرسه سازی این شهرستان گام های موثری بردارند.