آغاز مرحله سوم تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان
آغاز مرحله سوم تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مرحله سوم سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان دقایقی قبل در مسیر جلفا - کلیبر آغاز شد.

در این مرحله از تور، دوچرخه سواران مسیر ۱۸۶.۲ کیلومتری جلفا به سمت کلیبر را رکاب خواهند زد.

در مرحله دوم این مسابقه که دیروز جمعه در مسیر ۱۴۸.۹ کیلومتری تبریز – جلفا برگزار شد، لوکاس کارستنسن از تیم بایک‌آید آلمان زودتر از سایر رکاب‌زنان از خط پایان عبور کرد و مدال طلای مرحله دوم سی و پنجمین دوره تور ایران – آذربایجان را بر گردن آویخت.

پس از رکابزن آلمانی، مهدی ناطقی، رکاب زن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به مدال نقره رسید و یوشن ییلماز از تیم سیدی‌آلی مراکش سوم شد.

هم‌چنین جیانی مارچاند از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک که در مرحله نخست مدال طلا را بر گردن آویخته و پیراهن طلایی پوشیده بود، در این مرحله با ثبت مجموع بهترین امتیاز، بار دیگر پیراهن طلایی را بر تن کرد.

محمد گنج خانلو از تیم دانشگاه آزاد تبریز در مجموع ۲ خط امتیازی این مرحله، رکود بهتری ثبت کرد و توانست پیراهن سبز را بر تن کند.

چای آسومبات از تیم سی سی تایلند نیز رکاب زن برتر خط کوهستان شد و پیراهن کوهستان را کسب کرد.

جان کلود از تیم پروتاچ آفریقای جنوبی هم پیراهن سفید خود را حفظ کرد.

در مرحله نخست تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان نیز که پنجشنبه در مسیر ۱۵۳.۸ کیلومتری تبریز به ارومیه برگزار شد،  جیانی مارچاند، دوچرخه سوار بلژیکی توانست به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کند و فاتح این مرحله شود.

محمد نورایمان از تیم ترنگانوی مالزی و چاوچیان پیراپول از تیم تی سی سی تایلند نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

نورامیرالفاخردین از تیم ترنگانوی مالزی با کسب بیشترین امتیاز دوچرخه سوار برتر در بخش خط امتیازی(اسپرینت) شد و دنیل محمد از تیم روجای اندونزی و مهدی ناطقی از تیم ملی ایران دوم و سوم شدند.

در بخش خط کوهستان مرحله نخست نیز محجد نورایمان از تیم ترنگانوی مالزی اول شد و داوید یرمن از تیم بایک آید آلمان و نورامیرالفاخردین از تیم ترنگانوی مالزی به مقام دوم و سومی این بخش رسیدند.

سی و پنجمین دوره از تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان با شرکت ۱۱ تیم داخلی و خارجی در ۵ مرحله و ۷۷۵.۸ کیلومتر به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است این مرحله از تور نیز به نام شهید ذاکر حیدری مزین شده است.

  • نویسنده : سیده مریم یوسفی