آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی چاراویماق
آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی چاراویماق

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی چاراویماق در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار آغاز شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم کلنگ زنی این شهرک گفت: ایجاد شهرک صنعتی چاراویماق با توجه به محل استقرار آن در جاده تبریز – تهران اثرات مثبتی در زندگی مردم این منطقه خواهد داشت.

محمد کلامی، افزود: احداث این شهرک در این منطقه نه تنها موجب اشتغال پایدار می شود، بلکه در رونق اقتصادی منطقه و محرومیت زدایی نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در محرومیت زدایی، گفت: در مناطقی که تولید و اشتغال باشد، محرومیت از بین می رود.

مرتضی نیرومند اسکویی، افزود: دولت نگاه ویژه ای به مناطق محروم کشور دارد و برای خدمت رسانی به این مناطق حداکثر تلاش خود را بکار می گیرد و این شهرک موجب رونق تولید و اشتغال و رفع دغدغه های مدیران ارشد استان در این منطقه می شود.

وی اظهار داشت: شهرک صنعتی چاراویماق در مرحله نخست در ۱۰۰ هکتار احداث و ۳۲۳ قطعه صنعتی و کارگاهی در آن ایجاد خواهد شد که از این تعداد ۶۵ قطعه برای شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

نیرومند اسکویی، ادامه داد: برای تامین زیرساخت های این شهرک صنعتی ۴۲۰ میلیارد تومان، هزینه و با بهره برداری از آن برای پنج هزار و ۴۰۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.