آذربایجان شرقی در ۶ رشته میزبان مسابقات ملی مهارت است
آذربایجان شرقی در ۶ رشته میزبان مسابقات ملی مهارت است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از برگزاری بیستمین المپیاد ملی مهارت به میزبانی تبریز در ۶ رشته « تراش سی.ان.سی»، « فرز سی.ان.سی»، «تهویه و تبرید»، «طلا و جواهرسازی»، «آجرچینی» و «کاشیکاری» از ۹ تا ۱۱ اسفند در این استان خبر داد.

علی مشایخی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران هدف از برگزاری المپیاد ملی مهارت را شناسایی نخبگان، استعدادیابی و استعداد سنجی جوانان ذکر کرد و گفت: مسابقات مهارتی همه ساله در ایران و با حضور جوانان زیر ۲۱ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می یابند.

وی تعداد شرکت کنندگان در این دوره را ۱۵۰ نفر از ۲۶ استان اعلام کرد و گفت: ۶ نفر اول و دوم هر رشته به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت و به مسابقات لیون فرانسه در ژانویه ۲۰۲۴ اعزام می شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی مدت زمان برگزاری مسابقه را سه روز اعلام و خاطرنشان کرد: مسابقات همزمان در ۶ سایت اصلی در شهر تبریز و یک سایت در مرند برگزار می شود که برای اولین بار در کشور یک شهرستان میزبان این مسابقات است.

مشایخی با بیان اینکه مدال آوران این مسابقات جزو نخبگان مهارتی هستند که کشورهای میزبان مسابقات بین المللی با اشتیاق به دنبال جذب آنان هستند، اظهار کرد: این ها سرمایه های فکری و مهارتی کشور هستند که باید در این خاک فعالیت کنند و صنایع و آموزشگاه های فنی و حرفه ای باید در جذب این افراد بکوشند به عنوان مثال تبریز قطب طلا و جواهرسازی کشور است و باید جوانان نخبه این رشته در این شهر با حمایت های مادی و معنوی در این شهر بمانند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای به منظور حمایت و تشویق جوانان نخبه ماهر، به مدال آورندگان در مسابقات لیون فرانسه ۱۵۰ میلیون تومان وام چهار درصدی برای ادامه کار اعطا می کند.

مسابقات مهارتی همه ساله در ایران و با حضور جوانان زیر ۲۲ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می یابند.

بیستمین دوره مسابقات جهانی مهارت ژانویه ۲۰۲۴ در شهر لیون فرانسه برگزار می شود.