آخرین وضعیت طرح نجات تبریز
آخرین وضعیت طرح نجات تبریز

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز با بیان اینکه مقرر شده بود پروژه طرح نجات تبریز با تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومانی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی و اجرای آن توسط شهرداری تبریز انجام گیرد، گفت: هیچ مبلغی در این خصوص پرداخت نشده و تاکنون شهرداری تبریز به تنهایی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای تملک و مسیرگشایی خیابان انقلاب هزینه کرده است.

یعقوب هوشیار عصر سه‌شنبه، ۴ مهر در جریان برگزاری یکصد و پنجاه دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر تحقق منابع و سهم شهرداری تبریز از تغییر کاربری‌ها گفت: سهم شهرداری تبریز از محل ماده ۱۰۱ و ۱۰ درصد ارزش افزوده پرداخت نمی‌شود و علی‌رغم آن نزدیک هفتاد هکتار از سایر کاربری‌ها را به فضای‌سبز تبدیل کردیم به خصوص اراضی ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی که در حال تملک آنها نیز هستیم.

وی همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خواستار تحویل اراضی شهرک یادگار امام(ره) شد و اظهار کرد: اگر اجرای پروژه رینگ غربی تبریز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تسریع شود شاهد تحقق توسعه تبریز به سمت جنوب شهر خواهیم بود.

شهردار تبریز همچنین با بیان اینکه سهم شهرداری از شهرک طلائیه تاکنون تعیین تکلیف نشده است، تشریح کرد: خواستار همکاری بیشتر با اداره‌کل راه و شهرسازی در خصوص زمان و نحوه اتصال شهرک خاوران به راه‌آهن تبریز هستیم و اگر مسیر راه‌آهن زیر سطحی احداث نشود، شاهد ساخت و ساز غیرمجاز پیرامون این مسیر خواهیم بود.

وی بر اهمیت تقویت همکاری‌های مشترک با اداره‌کل راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: آماده تعامل دوسویه با هدف تحقق توسعه شهری تبریز هستیم.

علی نوای باغبان عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر تقویت نقاط عطف و مشترک اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری تبریز گفت: با مشخص شدن مصوبات وزارت راه و شهرسازی در خصوص محدوه فرهنگی تاریخی تبریز و همچنین تعیین سهم شهرداری تبریز از شهرک جوانان منجر به تسهیل و تسریع تحقق اهداف کلان مدیریت شهری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح میدان صاحب الامر که جزو وظایف مسکن و شهرسازی است که بلاتکلیف مانده است‌، گفت: یکی از موضوعات بلاتکلیف دیگر تحویل محوطه پشت مسجد کبود به شهرداری تبریز است که علی‌رغم تاکید استاندار آذربایجان شرقی هنوز محقق نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر تسریع تعیین تکلیف مسیرهای اصلی تبریز مانند دیزل آباد، اتوبان شهید کسایی و اتوبان تبریز سهند، تاکید کرد.